Daca tot am vorbit mai devreme de masini frumoase, in acest post cred ca este indicat sa va arat cateva piese de arta din punct de vedere estetic expuse la Salonul Auto de la Geneva.
1. Aston Martin V12 Vantage
Iata ca producatorul britanic ne surprinde de fiecare data cu modele extraordinar de reusite. Spre exemplu, V12 Vantage este un model exclusivist, bazat pe fratele mai mic V8 Vantage, ce va fi produs intr-un numar de 1000 exemplare.
Inima acestei bijuterii este un motor V12 de 6.0 litri, capabil de 510 CP (370kW) si un cuplu de 570 Nm. Accelereaza pana la 100 kmh in 4.2 secunde, iar viteza maxima este de 305 kmh.
Printre modificarile estetice aduse acestui model se observa jantele noi, capota ventilata, evacuarea dubla mult mai generoasa si stopurile clare.

2. Volvo S60
Tehnic vorbind, in legatura cu acest model nimic nu este sigur inca. Specialistii au presupus ca motorul va respecta actualul trend in materie de raportul putere/cilindree, considerand ca scandinavii vor folosi un motor turbo alimentat cu benzina, cu o cilindree mica, insa cu o putere in jur de 180-200 CP. De asemenea consumul va fi foarte redus.
Din punct de vedere al aspectului acestei masini nu putem decat sa afirmam : WOW! Inca o bijuterie marca Volvo. Masina arata ca un vis frumos. Emana sportivitate si siguranta. Apropo de siguranta, mai mult ca sigur modelul va fi dotat cu zeci de sisteme de siguranta, cum ar fi Volvo Collision Warning, ce are ca scop evitarea colisiunilor la viteze mici si numai.
Nu ramane decat sa asteptam ca acest model sa intre in productia de serie, asa cum s-a intamplat si cu XC60.

3. Ferrari California
Prima decapotabila cu hardtop din gama producatorului din Maranello arata magnific. Nu stiu de ce ma mir, pentru ca intotdeauna Ferrari a facut masini frumoase. Acest model este un concurent puternic pentru Alfa-Romea 8C Competizione.
Motorizarea “calutului” spune tot : V8, 4.3 litri, 460 CP. mai trebuie precizat ca acceleratia pana la 100 kmh se realizeaza in 4 secunde.
Interiorul este foarte reusit, asa cum este si exteriorul. Pacat ca italienii au “copiat” esapamentul de la Lexus IS-F.
Iata ca, fara sa vrea, Fiat a lansat pe acelasi segment 2 masini care te lasa fara suflare : Ferrari California si Alfa-Romeo 8C Competizione.

4. Renault Megane Trophy
Acest model este vazut de inginerii de la Renault ca un concurent serios pentru Porsche 911 GT3. Adica? Poi masina are sub aceasta caroserie desprinsa parca dintr-un film SF un schelet omologat FIA. Asadar, inginerii au preluat partea mecanica de la precedentul Trophy ji l-au imbunatatit. S-a ajuns la acest stadiu : V6, 3.5 litri, 360 CP. Minunat! Deocamdata caroseria este in teste, dar sunt mari sanse ca in cateva luni ea sa fie montata pe modelele Renault de serie.

5. Mercedes-Benz E-Klasse Coupe
Producatorul din Stuttgart a simtit ca a venit timpul ca vechiul CLK sa fie inlocuit. Si astfel in istoria Mercedes-Benz intra E-Klasse Coupe. Acest model este extrem de reusit. Platforma este preluata de la sedan-ul E-Klasse, iar motorizarile vor fi cel mai probabil asemanatoare modelului inlocuit ( intre 280si 350 CP ). La ceva timp dupa ce acest model va fi disponibil pe piata, cel mai probabil la sfarsitul anului, tunerul de casa, AMG si-ar putea lasa amprenta asupra acesui model in concluzie este destul de posibila aparitia unui model E 63 AMG Coupe. Acesta va rivaliza mai mult ca sigur cu bavarezul M3.

6. Lamborghini Estoque
Chiar daca modelul a fost lansat la Paris, el ramane o prezenta incantatoare si la Geneva. Arata magnific! Si masina vine sa completeze un segment care este inca in stabilizare. Mercedes n-a inlocuit vechiul CLS, Porsche a venit cu o “bazaconie” numita Panamera. Singurul model din oferta actuala care intr-adevar este reprezentativ acestul segment este Maserati Quattroporte. Pe viitor a fost anuntat si un competitor din Ingolstadt, Audi A7.
Sa revenim la Estoque. Estetic vorbind, el reprezinta inca o reusita a marcii Lamborghini. Motorizarea este asigurata de V10-le aflat pe Gallardo LP560 (560 CP). Tractiunea acestui model este bineinteles integrala.
Chiar daca este doar un concept, acest model ar putea intra in productia de serie cat de curand, cele mai probabile motorizari fiind bazate pe V8-uri supraalimentate si posibil tehnologii hibride.

7. Mazda 3
Producatorul nipon prinde aripi de cand a venit pe piata cu filosofia Zoom-Zoom. Insiprat oarecum din modelul 6, modelul compact de la Mazda va fi un competitor serios pentru Kia Cee’d sau Hyundai i30. Aspectul este prietenos, linile nu sunt foarte agresive. Insa vazuta ca intreg Mazda 3 arata foarte bine. Tehnic vorbind, modelul va beneficia de vechile motorizari, imbunatatite pentru a satisface noile trenduri ( cilindree mica, putere mare, consum mic, emisii scazute ). Mai mult ca sigur va fi disponibila si o varianta hibrida a acestui model.

8. Renault Clio
Iata ca in sfarsit modelul Clio beneficiaza de o restilizare propriu-zisa. Celor de la Renault le-au trebuit 3 generatii ale acestui model ca sa faca o masina aratoasa. Speram ca si restul va fi pe masura aspectului.
9. Citroen GT
Ce putem spune legat de acest model? Mai nimic. Stim doar ca Citroen a hotarat sa-l fabrice in urma succesului inregistrat de acest model intr-un joc (GranTurismo). Aspectul modelului este caracteristic marcii franceze, masina fiind mai degraba o naveta spatiala decat un automobil de strada. Cred ca designerii de la Citroen sunt cei care eu expus cele mai multe prototipuri futuriste. Bravo!
10. Alpina B7
Intrucat BMW au lasat sa se inteleaga ca nu vor produce un model M7, tunerii de la Alpina au primit mana libera sa tuneze nava amiral a bavarezilor. Remarcam pe masina spoilerul nou, jantele tipice tunerului elvetian. Ca motorizare, inginerii elvetieni propun V8-ul de 4.4 litri, supraalimentat, capabil de 507 CP.
11. Conceptul Giugiaro
Nu prea pot spune multe despre acest concept pentru ca arata bestial. Numit Frazer Nash acest prototip se lauda ca este cel mai rapid hibrid, fiind capabil de 300 kmh in conditiile in care emissile de dioxid de carbon sunt de aproximativ 50 g/km.
Precizez ca masinile sunt prezentate aleator si ca sunt doar cateva dintre modelele reusite de la Geneva. Odata cu deschiderea portilor salonului o sa mai postez lucruri interesante legate de industria auto, lovita in plin de criza financiara.