Au vrut, dar n-au putut: viitorul crossover Audi se va numi Q1

Audi-Q1-sketchSegmentul crossover este fără îndoială Cernobâlul industriei auto. Nimeni nu se aștepta ca el să explodeze, iar acum că a facut-o, provoacă pagube și în egală măsură aduce beneficii enorme celor care au știut să schimbe cursul în direcția vântului. Mai mult, avalanșa de modele noi în această clasă amintește de solul unei păduri după o ploaie liniștită de vară: instant apar ciuperci și ciupercuțe, zeci sau poate chiar sute pe câțiva metri pătrați.

În încercarea de a oferi o acoperire de 100% a pieței din acest segment, Audi a simțit nevoia să lanseze câteva modele suplimentar față de “clasicele” Q7, Q5, Q3. În mod logic, acestea ar urma să păstreze terminologia gamei, dacă n-ar fi la mijloc niște italieni mult prea ocupați cu Dumnezeu știe ce.

Lucrurile sunt cât se poate de simple. Audi are produsele gata să fie prezentate în versiunea de serie, a perfectat într-un procent foarte mare procesul de fabricație, dar nu are și nume adecvate pentru mașinile în cauză. De ce? Pentru că Alfa Romeo are în portofoliu denumirea Q2.

Iar cedarea acestor drepturi, în ciuda eforturilor și ofertelor considerabile din partea nemților, este una de refuzat. De ce, în contextul în care Alfa Romeo are șanse mici să renască exploziv în următorii 3-4 ani? Pentru că Fiat. Și pentru că Marchionne (Da, avem ceva cu omul asta! Suntem subiectivi și recunoaștem că-l urâm pentru felul în care a îngropat Lancia și istoria ei într-un deșert american, dar și pentru felul în care a reușit să îndepărteze de la Ferrari un monument: Luca di Montezemolo).

Și pentru că “La vita e bella”, cei doi producători se bat acum cap-în-cap la nivel declarativ. Audi susține că marca e dispusă la cedarea unor sume generoase pentru terminologia Q2, în timp ce Fiat spune că n-au primit nicio ofertă pentru denumirea în cauză (probabil Audi este în Spam după ce a încercat să cumpere Alfa Romeo și s-o transforme într-o marcă profitabilă). Cert este că Audi va produce Q2-ul sub numele de Q1, iar acesta se va vinde în Europa și foarte posibil în China.

Ca automobil, va lua în vizor Mini Countryman, urmând să fie mai mic în dimensiuni decât Audi Q3, dar asemănător unui A3 Allroad quattro. Dincolo de această problemă, Audi a făcut public și faptul că un eventual alt crossover nu va purta numele de Q4, acest termen fiind activ în portofoliul Maserati (sistemul de tracțiune integrală). Concret, este foarte posibil ca denumirea acestui model să fie TTQ, dat fiind faptul că se bazează la nivel teoretic pe coupe-ul TT.