Audi R18, mai puternic şi mai eficient ca niciodată

Audi R18 2016

Brand-ul cu 4 cerculeţe va începe sezonul motorsport din 2016 cu cea mai puternică şi mai eficientă maşină de curse pe care Audi a construit-o vreodată. Noul R18 şi-a făcut apariţia pentru prima dată la Audi Training Center din Munich şi va concura în campionatul de DTM unde Audi a mizat pe cartea continuităţii şi a mers cu aceiaşi piloţi ca şi în sezonul 2015. În paralel, pentru cursele GT, noul Audi R8 LMS este aşteptat să concureze pe întreg parcursul sezonului.

Audi R18 2016

Audi Sport a modificat în întregime R18-ele pentru sezonul următor. Maşina de curse LMP1 care concurează în evenimentul de 24 de ore de la Le Mans şi în FIA World Endurance Championship (WEC) posedă caracteristici aerodinamice inovative, reprezintă un nou nivel în domeniul greutăţii scăzute şi are un sistem hibrid modificat cu baterii litiu-ion pentru a stoca energie, toate venind în completarea unui motor TDI optimizat pentru eficienţă.

Audi R18 2016

“Cu noul nostru Audi R18 transmitem un mesaj clar: Audi calcă acceleraţia în lumea sportului cu motor, bazându-se pe motorul TDI – tehnologia cea mai de succes când vorbim de eficienţă – la Le Mans”, a declarat directorul Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich.

În cadrul 2016 FIA World Endurance Championship (WEC) ce va începe la Silverstone (Marea Britanie) pe 17 aprilie,  Audi Sport Team Joest va avea în componenţa sa două R18 nou-nouţe. În interesul unei eficienţe maxime, Audi şi Porsche au căzut de comun acord ca ambele echipe să concureze în cursa de 24 de ore de la Le Mans cu doar două în loc de trei dintre cele mai recente maşini pe care le posedă.

Audi R18 2016

În DTM, Audi se bazează pe continuitate. Toţi cei 8 şoferi care au concurat în sezonl 2015 (şi au câştigat 10 curse din 18) vor rămâne în echipă. Singura modificare fiind faptul că Adrien Tambay şi Nico Müller vor schimba echipele. Audi Sport aşteaptă ca această manevră să ofere celor doi tineri piloţi un impuls mai puternic pentru rezultate şi mai bune în următorul sezon. Cele opt maşini Audi RS 5 DTM, vor fi în continuare folosite de către echipele Audi Sport Teams Abt Sportsline, Phoenix şi Rosberg.

Nico Müller, Adrien Tambay, Miguel Molina, Timo Scheider, Mike Rockenfeller, Edoardo Mortara, Jamie Green, Hans-Jürgen Abt, Dr. Dietmar Voggenreiter, Ernst Moser, Dieter Gass, Arno Zensen

În cursele GT, dezvoltarea noului Audi R8 LMS a fost finalizată iar livrările către clienţi au început deja. Datorită cererii mari pentru acest model, cei de la Audi Sport se gândesc la posibilitatea de a creşte producţia pentru sezonul 2016. Iniţial au fost plănuite doar 45 de exemplare.

Echipele client vor alinia la start noul Audi R8 LMS pe patru continente în sezonul următor. Cursele cele mai importante ale sezonului vor fi cele de 24 de ore de la Nürburgring (Germania) şi de la Spa (Belgia), cursa de 12 ore de la Bathurst (Austria) şi campionatul FIA GT World Cup din Macau.