Audi si Mazda se rotesc in jurul aceluias ax?

     Pana acum cativa ani, singura marca auto care a crezut in motorul rotativ, denumit Wankel, a fost Mazda. Drept dovada, niponii au in gama o linie de automobile ce s-a bazat exclusiv pe acest tip de propulsor – RX-3, RX-7, proaspat retrasul RX-8, au avut sub capota motoare rotative, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca au castigat chiar si LeMans-ul cu acest tip de motor – vezi Mazda 787B.
     Japonezii n-au vrut sa renunte la acest tip de propulsie odata cu oprirea productiei modelului RX-8, asa ca au continuat dezvoltarea si cercetarea in randul tehnologiilor Wankel. Cei 100 de ingineri care lucreaza la acest proiect au rezultate foarte bune, avand in vedere ca au gasit o alternativa la folosirea bujiilor pentru aprindere, acest fapt scazand emisiile motorului de la 300g/km la doar 130g/km. Avand in vedere progresul celor inscrisi in proiect, este foarte probabil ca urmatorul model din gama RX sa aiba sub capota un Wankel de ultima generatie.
     Pe de alta parte, nici nemtii de la Audi nu-s straini in cazul motoarelor rotative. Prea putine persoane stiu faptul ca marca germana NSU (una din cele patru marci care au fuzionat atunci cand a luat nastere Audi) a fost un pionier al introducerii motoarelor rotative pe automobile intre anii ’50 si ’70. Mai mult, se pare ca odata cu nasterea producatorului Audi, tot patrimoniul NSU a intrat in ‘seiful’ din Ingolstadt. Asadar, si Audi are gena ‘Wankel’ undeva in bagajul genetic al marcii, iar acest lucru s-a vazut odata cu aparitia conceptului A1 e-Tron, care va folosi un mic agregat Wankel.

     Pun pariu ca va intrebati de ce m-am apucat sa prezint aceasta mica istorioara a implementarii motoarelor rotative in industria auto. Ei bine, raspunsul o sa va surprinda : sunt zvonuri care spun ca foarte curand va exista o cooperare intre producatorii auto Mazda si Audi, ce vizeaza dezvoltarea tehnologiei Wankel, pentru adoptarea ei pe modelele celor doua marci.
     Personal, tind sa cred in cooperarea Audi-Mazda in domeniul motoarelor rotative, si am cateva argumente solide. In primul rand, cele doua marci au mai stabilit un contact mediat de tehnologia rotativa Wankel in anul 1961, cand Audi le-a permis celor de la Mazda sa dezvolte si sa produca motoare rotative (aceste drepturi faceau parte din patrimoniul NSU de care am pomenit mai sus). In al doilea rand, producatorul german inregistreaza de ani buni o crestere exponentiala pe piata, asadar dispune de foarte multe resurse in cercetare, iar faptul ca acesta se arata interesat de tehnologia Wankel poate crea un trend tehnologic, de care s-ar putea folosi Mazda odata cu lansarea viitorului model RX.
     Parteneriatul Audi-Mazda ar putea sa devina o solutie de viitor, cu avantaje pentru ambele marci implicate in proiect, insa ramane de vazut in ce masura acest parteneriat va evolua de la stadiul de zvon la stadiul de certitudine.

[Sursa : InsideLine]