“Bijuterie” americana

Astazi am descoperit ultima “bijuterie” din America.
Si ce nume i-au dat : Maxximus G-Force.
Sincer nu sunt deloc incanantat de aceasta realizare.

Nu sunt incantat nici macar de comentariile celor de la ProMotor.

Cum adica Maxximus G-Force = Veyron + Reventon + SLRMcLaren ???
Care este criteriul pentru aceasta ecuatie complicata? Pretul? Puterea motorului? Pentru ca aspectul nu intra in discutie. Arata oribil. Cum sa compari chestia asta cu un Reventon?
Nu consider aceasta masina rival serios pentru niciuna din cele enumerate mai sus. Chiar daca pretul bate pe la 3 milioane dolari sau puterea motorului ajunge la 1600 cai putere. Apropo de cai putere sunt de-a dreptul uimit de performanta americanilor de a scoate un raport de peste 100 CP / l. Pentru ca de obicei masinile lor au capacitati cilindrice demne de un camion iar performante notabile doar pe cei 400 de metri ai unui circuit de dragstere. In realitate acesta este rolul acestei ciudatenii : o cursa de dragstere. Sunt curios cum ar arata o cursa pe Nürbungring intre toate aceste supercaruri.

Sa revenim la rivalii sai.

Bugatti Veyron este genul de masina pe care o detii doar daca numele tau incepe cu ” Sultanul … “. Si uitandu-ne un pic peste caracteristicile acestui supercar de lux ramanem uimiti. 1001 CP. Motor W16. Uimitor! Insa nu doar performantele sunt punctele tari ale acestei masini. Designul emana lux si arata minunat pentru cei 407 kmh pe care ii poate atinge. Pur si simplu este o piesa de arta. Ettore Bugatti ar fi mandru de aceasta realizare.

Lamborghini Reventon. No comment.
O masina care a rupt gura targului ( de la Frankfurt ). Cu un aspect italian ce seamana leit unui avion stealth, menit in loc sa treaca neobservat sa atraga atentia, masina este o raritate. Toate cele 20 de exemplare au fost vandute aproape instantaneu si acest lucru nu ma mira. Desi sub acest corp uimitor este un Lamborghini Murcielago LP640, sunt de parere ca numai designul valoreaza milionul de euro cerut pentru aceasta masina. Performante modeste in raport cu Veyron-ul, dar demne de luat in seama : 640 Cp, 660 NM, 340 kmh. Si cum orice Lamborghini poarta numele unui taur, nu m-a mirat sa aflu ca Reventon se numea bestia care a rapus un celebru toreador (Felix Guzman). Inca o reusita a uzinelor lui Ferruccio Lamborghini.

McLaren Mercedes SLR 722
De parca un Mercedes de 500.000 euro nu este suficient de exclusivist, inginerii din Stuttgart au decis ca ar fi cazul sa lanseze modelul 722, produs doar in 21 de exemplare. Insa acest bolid este un omagiu la adresa pilotului britanic Stirling Moss si al copilotului sau Denis Jenkinson pentru victoria in celebra cursa Mille Miglia din 1955, la volanul unui Mercedes 300 SLR. Motorul este relativ mic : V8, 5.5 litri. Dar odata ce apare inscriptia AMG, conditiile se schimba. Performantele sunt uimitoare pentru o masina : 650 CP, 337 kmh. Intr-adevar este o “sageata argintie”.

Acestea fiind spuse, ramane ca fiecare sa decida : un dragster de 3 milioane sau 3 piese de colectie in acelasi pret. Destul de greu nu? Imi pare foarte rau ca in ecuatia celor de la ProMotor n-au intrat si Pagani Zonda R sau Koegnisegg CCGT. Pacat! Cred ca mi-ar fi fost mai greu sa hotarasc.