BMW i3 şi BMW i8 disponibile de astăzi în România, care devine a 50-a piaţă la nivel mondial

Lions on Baia MareÎncepând cu data de 16 noiembrie 2015, România devine cea de-a 50-a piaţă BMW i la nivel global şi astfel poate primi comenzi pentru modelul electric BMW i3 şi modelul plug-in hybrid sport BMW i8. Acest demers are scopul de a susţine şi de a dezvolta piaţa de automobile electrice din România. Momentan, reţeaua de dealeri autorizaţi este formată din două centre, unul în Bucureşti şi celălalt la Iaşi.

Portofoliul de oferte este format din BMW i3 care este disponibil de la un preţ de pornire de 29.700 Euro fără TVA şi din BMW i8 care este oferit începând de la 111.500 Euro fără TVA. Pe deasupra, având în vedere că România nu este încă cea mai prietenoasă ţară pentru maşinile electrice, modelul i3 poate veni echipat cu un sistem range extender care este bazat pe un motor de 2 cilindri. Preţul de achiziţie al acestui model pleacă de la 34.500 Euro fără TVA.

P90204594-lowRes

„În ultima perioadă am constatat o efervescenţă a interesului pentru modele BMW i. Deja am preluat primele comenzi şi livrările trebuie să înceapă anul viitor. Suntem foarte încrezători în potenţialul pieţei din România. În plus, există un interes mare în piaţă pentru proiecte de infrastructură şi, cu susţinerea programelor guvernamentale pentru automobile electrice, aşteptăm cu mult optimism anul viitor”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i în România.

P90204595-lowRes

„Observăm o conexiune evidentă între datele de vânzări şi iniţiativele politice: ori de câte ori guvernele oferă stimulente concrete pentru e-mobilitate, numărul de înmatriculări pentru BMW i3 cresc. În Norvegia, am vândut circa 2.000 BMW i3. Acest volum reprezintă o cotă de 22% din totalul automobilelor BMW vândute în Norvegia în 2014. Acum să privim spre piaţa internă din Germania, unde aproximativ 2.100 de clienţi au decis să achiziţioneze un i3. Dar aceasta înseamnă mai puţin de un procent din totalul vânzărilor BMW din această ţară”, observa Norbert Reithofer, în calitate de CEO BMW Group, în luna martie 2015.

P90204593-lowRes

BMW nu numai că a venit cu întreaga oferta de automobile electrice ci abordează şi o strategie bazată pe servicii: „BMW i pune accentul şi pe un pachet de servicii care să susţină mobilitatea electrică. Lucrăm să implementăm cât mai multe servicii şi în România. Avem trei direcţii de dezvoltare: infrastructură externă de încărcare, soluţii casnice de încărcare şi un program de automobil la schimb”, explică Dana Popescu.

Astfel, există deja mai multe programe în curs de implementare. Sistemul ChargeNow îşi propune să ofere acces la reţele variate de staţii de încărcare printr-un card unic, simplificând astfel semnificativ procedura de utilizare pentru clientul final. Pentru a uşura viaţa clienţilor, aceştia sunt facturati o singură dată la sfârşit de lună, pentru a evita timpul pierdut la fiecare încărcare. Imediat ce vor fi semnate primele parteneriate, acestea vor fi anunţate public. ChargeNow este deja activ în 22 de ţări, cu alte 7 în curs de implementare.

P90204590-lowRes

Însă dacă nu doreşti să încarci maşina în oraş şi preferi să o faci acasă (este şi mai comod dacă mă întrebi pe mine) BMW Group România oferă clienţilor dispozitive de încărcare wallbox cu o putere maximă livrată de 7,4 kW. Pe deasupra clienţii au la dispoziţie un partener autorizat BMW, care poate face analiza reţelei electrice şi să asigure instalarea dispozitivului.

Scopul pentru care a fost conceput BMW i3 este unul pur urban, însă clienţii nu vor fi uitaţi atunci când vor să plece la drum lung, de exemplu în vacanţă. Pentru a rezolva această problemă, vor fi pregătite pachete de automobile la schimb. În baza unei taxe anuale sau lunare, clientul beneficiază de un număr de puncte pe care îl poate cheltui pentru diverse automobile BMW cu propulsie convenţională, în funcţie de automobilul dorit.

P90204608-lowRes

Prin gama de modele BMW i, bavarezii au demonstrat efortul făcut de companie pentru dezvoltarea unor produse cu un impact minim asupra mediului. Totodată, a deschis poarta pentru o nouă categorie de clienţi – patru din cinci clienţi BMW i sunt la prima achiziţie a unui automobil de această marcă.

La nivel mondial, BMW i3 este pe locul 3 în topul vânzărilor de automobile electrice. Cea mai de succes piaţă este cea din America iar în Norvegia acesta este cel mai important model al mărcii. Astfel, BMW i a devenit marca de automobile cu cel mai mare număr de premii din istorie obţinut în anii de lansare.

P90204609-lowRes

Ambele modele pot fi folosite la potenţialul maxim chiar şi folosind numai o sursă de încărcare de acasă. Acest lucru reiese dintr-un studiu realizat de BMW Group în Berlin, pe un eşantion de zeci de utilizatori de modele electrice. Deşi în acel moment existau 33 de staţii de încărcare în tot oraşul, mai mult de jumătate dintre aceştia s-au bazat pe accesibilitatea încărcării de acasă, nefiind nevoiţi să reîncarce în oraş.

Acestea fiind spuse, suntem nerăbdători să vedem pe străzi cât mai multe astfel de modele, însă fără o infrastructură pe măsură nu se ştie încă ce succes vor avea aceste automobile pe piaţă din România.