“Driving Luxury, waaaaay beyond the limit” – BMW M760Li și Alpina B7 Biturbo

Cum poți descrie perfect cele două surpize pe care ni le-au făcut BMW și Alpina în săptămâna ce tocmai a trecut, având în vedere motto-ul superb sub care s-a lansat BMW Seria 7? “Driving Luxury”.

Nu-s cel mai inspirat om, dar cred că un “Driving Luxury, waaaaay beyond the limit” s-ar potrivi de minune pentru două mașini care pun la roată 600 CP. 600, da?

BMW M760Li xDrive V12 ExcellenceLogica îmi spune că BMW își dorește cu disperare o felie din clienții monstruosului S65 AMG, dar romantismul îmi spune altceva. Cumva, un BMW melancolic, aflat în anul centenarului, încearcă să revină la gânditul dincolo de convențional, care le-a adus atâtea victorii de-a lungul istoriei. Îmi place să cred că undeva în adâncul departamentului “Motoare”, la BMW s-a produs o scânteie de tip Bangle. Un mic moment de nebunie care s-a ridicat în mijlocul unei ședinte corporate sub forma unei idei, cântată cu mult patos de irlandezii de la U2: “I’ll go crazy if I don’t go crazy tonight!”

Putem să punem un V12 pe noul Seria 7? Putem! Avem în portofoliu un motor V12 suficient de potent, rafinat și tehnologic avansat pentru a ridica litera M la rang de artă pe un Seria 7? Avem! Atunci mai contează motivul pentru care o facem?

BMW M760Li xDrive V12 ExcellenceMi-aș dori ca peste ani, să aud povestea asta despre ceea ce nouă ni se arată acum drept cel mai apropiat Seria 7 de M7-le, îndelung cerut de fani ca rival pentru monstrul cu rabie produs în Affalterbach.

M760Li xDrive. Nu este cel mai sexy nume. Cu siguranță nu se apropie de M7. Dar am impresia că nu vrea. Am impresia că sub silueta superbă a mașinii se ascunde un mix de know-how total diferit față de ceea ce spune numele. Implicarea unor ingineri britanici, încununați de succesul unui automobil cu numele Wraith și proaspăt eliberați de lansarea unei bijuterii precum Dawn mi se pare evidentă. Chiar cred că M760Li este rodul unui proiect BMW – BMW M – Rolls-Royce. Și am și motive să cred asta. V12, 6.6 litri, 600 CP și 800 Nm la 1.500 Rpm? Schimbarea vitezelor asistată de datele de navigaţie? 3,9 secunde până la 100 km/h și 305 km/h (pachetul M Driver)?

BMW M760Li xDrive V12 ExcellencePersonal, nu prea mă interesează cifrele astea. Goana modernă după cifre îmi pare că a măcelărit suficiente mașini care ar fi putut fi geniale. Mai degrabă vreau să văd și simt caracterul unei mașini. Și sunt convins că BMW a pus acel M în denumire de dragul marketingului. Și a presiunii sociale, care nu ar fi pus în niciun caz un 760Li pe aceeași treaptă cu S 65 AMG. Pentru că din numele superbului M760Li xDrive, altceva ar merita să iasă în față: “V12 Excellence”.

BMW M760Li xDrive V12 ExcellenceP90208714_highRes_bmw-m760li-xdrive-mo

 

 

 

 

 

 

În mintea mea sună mai bine. Și îmi place discreția cu care poartă 600 CP sub capotă. BMW 7 Series V12 Excellence. Nimic mai mult!

 

De cealaltă parte a baricadei, avem Alpina B7 Biturbo. Tot 600 CP, tot performanțe de top, dar și e un mare dar, avem aspectul. Aspectul și încrederea în sine. Toate astea sub cel mai rafinat pachet de tuning pe care-l poate oferi o marcă. Orice am spune, oricât am dezbate, Alpina face “sophisticated tuning”, nu “bespoke manufacturing”. Și trebuie să fii un anumit tip de om să te poți afișa la volanul unui Alpina B7 oriunde.

BMW_ALPINA_B7_BITURBO_ALLRAD_05Dar ca performanță, Alpina face minuni cu V8-ul de sub capota 750Li-ului, pe care-l ridică la același rang cu M760Li-ul pe Everestul performanțelor. 600 CP, 800 Nm, 3,7 secunde 0-100 km/h, 310 km/h viteză de top. Un pic mai înțepător pe Autobahn, cu mult mai înțepător în lumina reflectoarelor.

BMW_ALPINA_B7_BITURBO_ALLRAD_07BMW_ALPINA_B7_BITURBO_ALLRAD_06

 

 

 

 

 

BMW_ALPINA_B7_BITURBO_ALLRAD_09

Nu știu dacă mă credeți sau nu, dar nu am o încheiere pentru ceea ce-am scris mai sus. Și singurul lucru care-mi vine în minte este: Mergeți, munciți, munciți din greu, iar când o să vi le permiteți pe amândouă alegeți cu sufletul!