Ce înseamnã HIDROTRANSFER? (P)

De câţiva ani încoace existã pe strãzile din România moda colantãrii maşinilor, de obicei cu folii ce imitã carbonul, de cele mai multe ori reuşind doar un efect kitsch din cauza calitãţii colantului, calitãţii materialelor auxiliare folosite (degresant) sau pur şi simplu lipsei de talent a celor care efectueazã lucrarea.Recunosc, existã şi automobile care impresioneazã, iar daca eşti cu adevãrat pasionat, dar nu îţi permiţi interiorul în carbon veritabil, este şi colantarea o soluţie.

Pe de altã parte, dacã ţi-ai permis un automobil de câteva mii (zeci de mii) de euro, nu e pãcat sã îl ciunteşti cu abţibilduri? Pânã zilele trecute habar n-aveam ce înseamnã hidrotransfer şi de ce este o metodã de preferat colantãrii în cazul în care vrei sã-ţi personalizezi maşina.


Plecãm de la premiza cã nu vrei sã  faci o lucrare de mântuialã, hidrotransferul este în esenţã o metoda de vopsitorie, deci va fi la fel de trainicã precum orice altã vopsea (foliile rezistã realist un an, hai doi). Un alt avantaj evident este calitatea modelului pe care ţi-l alegi; aş putea spune cã se apropie usor de detaliul lucrarilor realizate cu aerograf. Totodatã, datoritã metodei particulare de aplicare a design-ului (folosind ghici ce?… apã), nu rãmâne nici un şanţ sau colţ neacoperit; pe unde intrã apa, pe acolo este aplicat şi modelul, lucru imposibil de realizat cu folii.
Perfect, tocmai ţi-ai luat piesele din atelier dar din neatenţie, ai zgâriat un panou. Ai dat ceva bani pe lucrare, deci nasol moment… sau nu? Pentru cã piesa este vopsitã iar apoi lãcuitã, ai toate şansele ca micile defecte ce apar în timp sã poatã fi eliminate prin polişare.

M-am adresat pasionaţilor pentru cã ei sunt principala piaţã a acestui tip de serviciu. Dar dacã de când ţi-ai cumpãrat maşina regreţi cã nu ai decor de lemn pe bord? Surprizã, marii producãtori de automobile (de la Audi la VW) nu folosesc pentru toate modelele lor lemn veritabil, ci plastic “remodelat” prin hidrotransfer. Dacã ei o pot face, asta înseamnã cã o poate face oricine, cu acelaşi efect, acelaşi aspect, pe orice maşinã. Acest avantaj poate preta şi pentru cei care vor sã-şi întinereascã puţin interiorul, de exeplu înainte de a vinde vehicolul sau imediat dupã cumpãrarea unuia la mâna a doua.

Nu voi insista cu date tehnice, aveţi la final un film care explicã totul în detaliu, dar aş vrea sã evidenţiez cã poţi face hidrotransfer pe orice material care nu suferã în momentul introducerii în apã (deci nu merge pe lemn), în schimb merge pe absolut orice obiect cu dimensiuni mai mici de 1.5/1.5 metri , de orice formã: am menţionat deja decorul interior din automobile, cãşti moto, carene, componente ale caroseriei, jante, carcase de laptop sau calculator, dacã vrei, bãnuiesc cã îţi pot realiza chiar şi ghivece de flori.


Existã încã un element demn de menţionat: varietatea modelelor; nu trebuie neapãrat sã fie carbon clasic, poate fi rosu, albastru, negru , poate fi lemn, un câmp cu floricele sau o adunãturã de cranii.

Preţul lucrãrii variazã în funcţie de cantitatea de material folosit (cu banii pe care îi dai pe acoperirea capotei poţi face toate panourile de la interior) iar orientativ, preţul pentru un interior complet de BMW Seria 1 este de 150 de euro. Luând în considerare calitatea prestaţiei şi durabilitatea execuţiei, nu mai pare atât de scump ca la prima vedere. Ca ultim argument, cel care se ocupã de acet procedeu şi-a supus propria maşinã (Golf GTI, indicativ al faptului cã ţine la ea) la tratamentul hidrotransferului, iar eu voi fi forte curând unul dintre clienţii lor.
Galerie foto:

Comments

  1. Victor says:

    Salut. Daca esti interesat de procesul de hidrotransfer poti vizita pagina noastra de web: http://www.hp-customs.ro