China ar putea deveni principala piață mondială pentru Porsche

2015-Porsche-Cayenne-Facelift-00

Nu, titlul nu este o glumă! Afinitatea celei mai steroidizate economii mondiale pentru SUV-ul Cayenne a permis Chinei să depășească Statele Unite ale Americii în topul vânzărilor Porsche din luna septembrie a acestui an. Complexele calcule matematice ce presupun cele mai importante două piețe internaționale pentru nemți spun că până la sfârșitul anului am putea înregistra o rocadă în statistica vânzărilor Porsche, China sărind înaintea Statelor Unite.

Avantajul americanilor este unul subțire, de doar 3.000 de automobile (ianuarie – august 2014), dar s-ar putea dovedi a fi unul insuficient până la sfârșitul anului. Indiferent cine pierde acest duel la vârf, Porsche câștigă, iar fanii se vor putea bucura în continuare de visul 911 și mărețele proiecte precum 918 Spyder.

Concret, Porsche a vândut în luna septembrie 4.344 automobile în China (creștere fulminantă, de 54%), iar în Statele Unite a livrat doar 3.607 unități (o apreciere de 17%). În total, Porsche a vândut în China în primele nouă luni ale anului nu mai puțin de 32.592 mașini, iar în Statele Unite 35.366 de mașini.

La nivel Global, vânzările Porsche în septembrie au crescut cu 22% (15.828 unități), iar în primele nouă luni ale anului cu 13% (135.652 unități). Cel mai vândut model a fost Cayenne, cu peste 51.000 de exemplare comercializate, urmat de 911 cu aproximativ 23.000 de unități și Panamera cu aproximativ 20.000 de unități.