Citroen vrea să facă din modelul DS un brand independent

10152694_808342545862507_850926189_n

Directorul PSA/Peugeot-Citroen, Carlos Tavares, vrea ca modelul Citroen DS să devină un brand de sine stătător, care să concureze cu producători precum BMW, Audi sau Mercedes-Benz.

Părerile cu privire la această decizie sunt împărțite. Analistul Commerzbank, Sascha Gommel, a declarat: “Separarea lui DS ca brand individual este o mișcare logică pe care Citroen o face deja în China.” Pe de altă parte, Florent Couvreur, analist la CM-CIC Securities se teme ca nu cumva această mutare din partea PSA să fi venit un pic prea târziu: “Ar putea să treacă între 15 și 20 de ani ca DS să devină un brand premium profitabil cum sunt BMW, Audi sau Mercedes-Benz”.

La nivel global, Citroen a vândut aproximativ 120.000 de modele DS anul trecut, în timp ce BMW, Audi și Mercedes-Benz au vândut fiecare câte 1,4 milioane. Cu toate astea, directorul Tavares nu se lasă intimidat: “Producătorii germani fac bani, în principal, datorită brandurilor premium, dar și DS este brandul premium al PSA”, declarație făcută la Salonul Auto de la Geneva. Cei de la PSA își vor prezenta, luna aceasta, planul de bătaie pentru perioada următoare. Tot atunci, se așteaptă ca directorul Carlos Tavarez să spună când crede că DS poate să devină un brand independent.