Cu pasi mici spre victoria finala : VW

     Daca va mai amintiti voi bine, Martin Winterkorn, seful suprem de la VW, a declarat in 2010 ca a pregatit un buget de 50 de miliarde de euro pentru investitiile care vor duce VAG (Volkswagen AG) pe primul loc in topul constructorilor auto. La vremea aceea am fost un pic sceptic, avand in vedere suma fabuloasa pe care o anuntau nemtii pe timp de criza. Ei bine, tocmai mi-am schimbat un pic parerea.
     Obiectivul fixat de nemti, acela de a deveni cel mai mare producator mondial de automobile pana in 2018, va fi atins ceva mai repede, avand in vedere scurta perioada de haos din Japonia, acolo unde Toyota a fost puternic afectata. Nici GM n-o duce prea bine, asa ca drumul spre atingerea obiectivului VW pare a fi o autostrada neteda si fara limita de viteza. Realizand acest lucru, Consiliul de Administratie al Consortiului VW a considerat ca n-ar fi rau ca marca din Wolfsburg sa devina si cel mai mare producator de camioane din Europa. Cum asa? Ei bine, in 2008 nemtii au cumparat majoritatea actiunilor de la compania suedeza Scania, aceasta devenind o divizie a Grupului VW. Zilele acestea, VW tocmai a reusit sa-si mareasca procentul de actiuni detinute la compania MAN de la 30% la 55,9%, ceea ce inseamna ca VW a devenit actionarul majoritar. Pe scurt, sub umbrela VW si-a facut loc si producatorul german de camioane. Prin aceasta manevra, VW va deveni producatorul majoritar de camioane din Europa, cu o cota de piata de 30%, fata de cele 21 de procente detinute de Volvo si Daimler.
     Desi multi ar crede ca acest plan de expansiune al VW s-ar putea sa nu dea roade, eu cred exact inversul. Odata cu achizitia MAN, Scania va avea un partener la fel de capabil in domeniul autocamioanelor, iar cooperarea intre aceste doua firme va conduce la o dezvoltare mai rapida prin schimbul de tehnologie, in acelasi timp cu o scadere a costurilor de productie, ceea ce se traduce prin profituri mai mari. Way to go, VW!

P.S. Ca un mic remember, va spun marcile care se afla in cadrul Volkswagen Auto Group (VAG)VW, VW vehicule comerciale, Audi, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Skoda, SEAT, Scania si MAN. In plus, la finalul anului 2011 se va finaliza si fuziunea Volkswagen AG – Porsche SE, ceea ce s-ar putea traduce prin intrarea marcii Porsche in Grupul VAG.
P.P.S. VAG detine si 20% din producatorul japonez Suzuki, dar planurile nemtilor in legatura cu marca nipona raman deocamdata necunoscute.

[Sursa : Bloomberg via Autoblog]