Bun venit în viitor, România! Dacia va oferi cutie de viteze automată, Start-Stop și recuperarea energiei la frânare

Din pacate nu este vorba de o cutie de viteze automata in adevaratul sens al cuvantului, ci doar de una manuala robotizata, asta inseamna ca principial va ramane tot o cutie manuala, dar va fi actionata in mod automat, soferul nefiind nevoit sa schimbe treptele.

Mai exact este vorba despre transmisia manuala automatizata “Easy-R”. Atasata motorului TCe 90 care va fi echipat si cu un sistem Start-Stop, aceasta cutie de viteze in 5 trepte va usura viata soferilor oferind un grad de confort crescut, precum si o scadere considerabila a consumului de carburant, conform spuselor oficialilor din Mioveni. Dacia_71129_global_en

“Easy-R” va fi disponibila pentru modelele Logan, Logan MCV, Sandero si Sandero Stepway spre sfarsitul anului. Daca va speriati cumva ca Dacia va deveni o marca scumpa, producatorul autohton ne linisteste, afirmand ca va continua schimbarile de la Dacia in acelasi spirit al marcii. Astfel, prima cutie de viteze automata Dacia va fi o optiune accesibila publicului larg.

Solutia tehnica aleasa combina utilul cu placutul, iar impreuna cu sistemul Start-Stop, oficialii francezi spun ca masinile vor avea un consum de 4.9 litri/100km, echivalent cu cel al unei cutii manuale, precum si emisii CO2 de 109 g/km.

Cutia de viteze va putea fi folosita in doua Dacia_71130_global_enmoduri, in functie de preferintele soferului. In modul “Drive” computerul controleaza schimbarea vitezelor in functie de mai multi factori precum turatii, viteza sau stil de condus. In modul “Manual” soferul detine control total asupra schimbarii vitezelor, actionand “+” sau “-” pentru a trece intr-o treapta superioara sau inferioara.

Suplimentar fata de noua pereche TCe 90 – Easy-R, Dacia va oferi incepand cu Salonul Auto de la Frankfurt motorizari Euro 6. Pentru a permite incadrarea propulsoarelor construite la Mioveni in aceasta categorie stricta, toate motorizarile cu exceptia 1.2 16V vor oferi in standard sistemul Start-Stop si vor avea functia de recuperare a energiei pierdute la franare. Veeeery good job, Dacia!