Frankfurt într-un singur articol, cu bune și rele – partea 1

user849_pic201_1429899216

 

1. Alfa Romeo Giulia – În sfârșit, de sub defibrilatorul grupului FCA iese un produs … care nu merită să fie botezat “produs”. Iese o Alfa! O fecioară de-a lui Nicola Romeo care are tot ce trebuie ca să pretindă titlul de alfa într-un segment unde aproape că ne obișnuisem cu monotonia. Mai dădeau tonul versiunile M, AMG, quattro GmbH. În rest, convențional. Ceea ce italienii speră să fie un Phoenix pentru brandul din Milano va avea o sarcină foarte dificilă în momentul intrării în showroom. Seria 3 e Seria 3, s-au vândut 10 milioane de sedan-uri. Clasa C este Clasa C. Audi A4 tocmai s-a prezentat cu un nou-născut foarte interesant, simpatic și zâmbitor, dar cu siguranță feroce. Și mai există Jaguar XE!

De aici încolo, razboiul nu va fi decât într-un singur fel: interesant. Alfa Romeo vine cu un V6 turbo, cu proporții în design, mecanică și inginerie și, foarte important, 503 CP. Dar și e un MARE DAR, cușca în care italienii își aruncă șarmantul fiu nu constă doar în timpi pe Nurburgring (unde aparent Alfa mușcă bine, cel puțin pentru moment), ci presupune consistență și stabilitate. Elemente care duc la vânzări. Noi ne pregătim pop-cornul și Bogdan jură că s-a pregătit sufletește pentru o mașină care nu este BMW și anunță o dinamică de excepție și distribuția maselor 50:50.

 

2. Audi A4, S4 și S4 Avant – Nici n-am ajuns bine cu descrierea la cea de-a doua mașină, că deja s-au luat la întrecere. Dincolo de Alpi, acolo unde nu există plaje, nu există Colloseum-uri și nici State Papale, dar există seriozitate și seriozitate mascată în umor, precizie și masuratori pentru precizia cu care se măsoara precizia unor instrumente de precizie, s-a născut noul Audi A4. Audi care nu se prezintă la interviul pentru achiziție în fața clienților cu timpi pe Nurburgring, ci cu rezultate și statistici.

Cum să vă explic mai bine? Daca o comisie de angajare ar fi compusă doar din femei foarte dornice de aventură, iar Alfa de mai sus este flăcăul italian gelat, bine ferchezuit și cu vorbele la el, Audi A4 merge îmbrăcat în cea mai practică ținută necesară și înșiră în tot timpul alocat cifre. Până reușește să-și adoarmă audiența. Știți ce va fi interesant? Că se va vinde. Oricât de amuzanți am încerca să fim cu seriozitatea din spatele A4-ului, mașina asta are un as în mânecă. Oferă tot ce promite. Tehnologie, eficiență, prestanță. În cel mai eficient și în același timp opulent pachet discret disponibil. E bine știut, timpul măsurat cu un ceas elvețian este mai bun.

 

3. Audi E-Tron Quattro Concept – Te rog, Audi, te rog, nu-l transforma într-un BMW X6 cu alt logo, cum s-a făcut prin alte părți! Știu că-ți dorești o felie din acel pie-chart foarte profitabil, dar nu te grăbi. Fă-l (noul Q6) mai bun, mai eficient și ridică ștacheta. Dacă tot v-ați apucat de construit hibrizi pe care nu prea îi înțeleg la nivel de design (partea de condus e minunată – cel puțin acolo unde am condus, BMW X6), măcar creați o competiție gen Real Madrid – Barcelona. Nu contează cine câștigă, important e spectacolul pentru fani!

 

4. Bentley Bentayga – “Am făcut ceva interesant, câțiva s-au arătat nemulțumiți așa c-am luat la pilă conceptul.” Sincer să fiu, trăiesc sentimente opuse când privesc noul și primul SUV din gama Bentley pentru muritorii de rând bogați, englezii au mai făcut SUV-uri, însă doar pentru Sultani… În altă ordine de idei, da, s-au vândut cam toate  cele 3.500 unități planificate pe 2016 (aparent, sunt 4.000 de comenzi până acum). Da, va fi cel mai rapid SUV din lume până la un punct, cel mai luxos, cel mai prestigios, cel mai cel. Nu e o surpriză, ne așteptam ca Bentley să poată face asta.

Eu unul mă întreb dacă unii oameni, să dăm ca exemplu aleator Ion Țiriac, Jay Leno, Bernie Ecclestone, și-ar lua un Bentayga. Cred că ar trebui să-l excludem totuși pe Ecclestone, omul asta face orice pentru suma corectă. În rest, numai de bine despre Bentayga!

În timp ce noi ne facem gânduri cu privire la poziționarea modelului, relația cu tradiția mărcii și alte lucruri cu care-și ocupă mintea oamenii care nu-și permit un Bentley, viitorii posesori de Bentayga, precum și oficialii mărcii din Crewe au deja răspunsurile pregătite:

 

5. BMW Seria 3 Facelift – În fiecare dimineață, prietena ta (sau soția, după caz) se machiază diferit. Schimbă asta cu ceva toate calitățile pe care le are? Clar nu! Lucrul asta se aplică și în cazul facelift-ului discret aplicat Seriei 3. E mai bună, mai eficientă, mai confortabilă (vorbim de mașină, da?), toate astea într-o expresie sunând cam așa – este într-o continuă, eficientă și intens elaborată goană spre cea mai bună variantă a sa. Într-un fel, cam tot tineretul (adică noi, aștia doritori de tehnologie, dinamică și eficiență) ne uităm la Seria 3 cam cum ar trebui să se uite fetele și doamnele la reclama de la Old Spice.

 

6. BMW Seria 7 – Văzut, mângâiat, plăcut, blestemat zilele … DA! AR TREBUI SĂ SCRIU DESCRIEREA ASTA CU CAPS LOCK ON. ȘI CU BOLD. AR AJUTA UN ROȘU APRINS.

Mașina asta e altceva. Nu știi de unde să începi și nu știi unde să te oprești. S-a lucrat mult și lucrul asta se vede. Este evidentă și în același timp discretă. E ca un pistol ascuns într-un buchet de trandafiri. Iar faptul că ai o cheie cu ecran touch și multiple funcții (printre care parcare autonomă, dacă te ține buzunarul), care la următorul update probabil îți va da sfaturi despre cum să investești banii la bursă și îți va găsi un șofer care conduce cu 0,3% mai eficient decât actualul în 83,72% din timpul pe care îl petrece la volan, pentru că se înțelege mai bine cu soția acasă iar fiul are media notelor cu aproape un punct mai mare decât în anul precedent, spune multe. Despre ce vorbeam? Așa, despre cheia care începând cu 2016 este următorul accesoriu must-have, lângă iPhone 6S. 7, 7S …

 

7. BMW M6 GT3 și M6 Competition pack – Ambele mașini vor să fie Francis Underwood-ul segmentului unde concurează, pe circuit sau pe stradă. Și, în perfectă concordanță cu serialul de peste Ocean, merg pe principiul – Mai multă putere înseamnă mai multă putere. Și poți obține mai multă putere folosindu-te de mai multă putere. End loop for M6.

 

8. Bugatti Vision Gran Turismo – Aici nu mai vorbim despre putere justificabilă în mod rațional. Aici vorbim despre putere care va putea fi înțeleasă cândva, peste ani, când ne vom folosi (noi, oamenii) ceva mai mult de 10% din capacitatea creierului. Eu estimez că ne-ar trebui undeva pe la 50-60%.

Să faci o mașină care poate merge mai repede decât pot rezista cele mai performante anvelope înseamnă ceva! Asta se întâmpla acum fix 10 ani, în 2005. Bag de seamă că euforia nebuniei și nebunia euforiei din Molsheim bate undeva spre mai multă putere decât poate opune rezistență aerul. Dar asta este imposibil, așa că măcar Maglev-ul să-l bată și băieții de la Bugatti. Prima dată au pornit timid, au încrucișat doua V8-uri într-un W16. Mă aștept acum la doua W16-uri dispuse in V…

Ettore zicea că Bentley sunt cele mai rapide camioane. Dacă ar trăi astăzi, probabil ar spune că restul mașinilor sunt cei mai luxoși melci …

Era să uit. Concepul prezentat la Frankfurt pare gândit pentru jocurile pe calculator, dar nu mușcăm noi momeala asta… Mai jos este o poza a unui Veyron care încă nu trece la viteză maximă. Nu l-ați văzut, așa-i?