Geneva, subiectiv – Supercaruri

Aston Martin Vulcan_06Aston Martin Vulcan – 2.500 euro /CP

Britanicii de la Aston Martin au simțit nevoia să aducă pe scena competițiilor motorsport un model nou, care să împrospăteze imaginea brandului pe circuitele din toată lumea. Astfel a luat naștere Vulcan, cel mai vulcanic și în același timp cel mai radical proiect Aston Martin.

Inginerii din insulă au adunat tot know-how-ul disponibil în companie și l-au transformat într-o poțiune potențial câștigătoare pe circuit: caroserie monococă din fibră de carbon, cardan din fibră de carbon, diferențial cu alunecare limitată nou, frâne carbon-ceramice Brembo, transmisie secvențială și un V12 de 7.0 litri și 800+ CP. Toate acestea vor fi predate clienților pentru modica sumă de aproximativ 2 milioane de euro, imediat după ce aceștia au parcurs cu succes un training susținut de pilotul Darren Turner.

Deși pare un efort mult prea mare atât pentru companie, cât și pentru clienți, Aston Martin Vulcan era necesar pentru a spăla imaginea creată în ultimii ani de mai micul Vantage GT3, care în fața concurenței pălea ca un astmatic în fața lui Usain Bolt la proba de sprint de la Olimpiadă.

 

2016-Audi-R8-71Audi R8 / R8 Plus – Acum cu variantă pentru începători

De mult timp se cocea viitorul R8 în cuptoarele din Ingolstadt. Iar acum că a fost lansat cu surle și trâmbițe la Salonul Auto de la Geneva, va fi consumat ca pâinea caldă.

Nemții continuă povestea de dragoste cu propulsorul V10 aspirat de origine Lamborghini și vor să te facă să exprimi “Laser, frate!” nu doar când aprinzi farurile, ci și atunci când apeși accelerația. Aplicând formula Al-CFRP (Aluminium Space Frame + Carbon Fiber Reinforced Plastic), inginerii bavarezi au obținut o reducere a masei cu 50 de kilograme comparativ cu generația precedentă.

Modelul de bază, de 540 CP, ajunge la 100 km/h în 3.5 secunde și accelerează până la 323 km/h. Versiunea R8 Plus, de 610 CP, bate suta în 3.2 secunde și ajunge la 330 km/h. Evident, performanțe posibile datorită sistemului de tracțiune quattro și cutiei S-Tronic în 7 trepte. Pentru reducerea emisiilor și încadrarea în normele de poluare Euro 6, au fost adoptate sistemele Start/Stop și Cylinder On Demand. Consumul, un parametru extrem de important dacă optezi pentru un V10 aspirat în anul 2015, este de 11.8 l/100 km în cazul R8-ului standard și 12.3 l/100 km în cazul R8-ului Plus.

Practic, Audi aruncă de-abia acum mănușa îndrăznețului i8 din curtea BMW, după ce a avut o încercare timidă de a-i sufla acestuia titlul de “Prima mașină de serie cu faruri laser”.

 

2015-AUDIR8E-3Audi R8 E-Tron – Teslă germană

Încă nu ne-am prins noi ce modele vrea să concureze R8 E-Tron, dar este cert că supercarul electric german își propune să-și turtească adversarii cum reușește un tâmplar nepriceput să-și modele policele cu o teslă.

R8 E-Tron va beneficia de aportul unui set de baterii de 92 kWh, capabile să ofere o autonomie de 450 kilometri. Aceste vor fi stoarse de până la ultimul amper de cele două motoare electrice, ce asfaltează 462 CP și 920 CP într-un mod total opus celui realizat de regii asfaltului din România: eficient. Electrificatul german accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.9 secunde și poate fi limitat în funcție de preferințele clientului, fie la 210, fie la 250 km/h.

 Bugatti-Veyron-La-Finale-1Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale – Ultimul Veyron! Vândut!

Chiar nu cred că mai are rost să discutăm. Esențial este să-l așteptăm pe următorul.

 

Ferrari-488-GTB-22Ferrari 488 GTB – Turbo!

Cu toții așteptam un facelift pentru 458 Italia. Chiar și italienii de la Ferrari se așteptau la asta, dar când și-au dat seama că a confunda 458 cu noul 488 este sinonim cu a confunda Regina Regatului Unit cu Prințesa Madeleine a Suediei, au schimbat imediat numele. Nume care înseamnă capacitatea fiecărui cilindu al V8-ului turbo, 488, alături de inițialele “Gran Turismo Berlinetta”. Sună bine! Iar de arătat nu mai are rost să discutăm!

Scurt pe doi, avem în față 670 CP și 760 Nm, 0-100 km/h în 3 secunde și o viteză maximă de 330 km/h. Și pentru că italienii nu se sfiesc să mintă, 488 consumă în regim mixt mai puțin decât R8-ul V10, în ciuda strofocărilor nemților! De parcă-și cumpără cineva 488 GTB în detrimental R8-ului pentru că “mergi mai rar la pompă, boss!”

 

Ford-GT-30Ford GT

Oricum ai privi mașina asta, ai în față ceva genial. Nebunie curata din Detroit, cu gene racing din Regatul Unit. Dar mașina are o singură problemă – poartă povara downsizingului într-un mod nu tocmai plăcut! Pentru că EcoBoost au sub capotă și B-Max-urile sau Fiesta-urile. Cu greu, dar puteam trece cu vederea faptul că mașina este propulsată de un V6, renunțând la emblematicul V8 de peste Ocean. Dar treaba asta cu EcoBoost pe un supercar cu 600 de cai sună urât. Părerea mea!

În altă ordine de idei, are 600 CP, dublu-ambreiaj cu 7 trepte, multă fibră de carbon și un design pentru care până și Enzo Ferrari s-ar reîncarna.

 

Honda-NSX-25Honda NSX

Și dacă tot vorbim de reîncarnări, trebuie să amintim legendarul NSX, care tocmai ce a primit anul acesta o nouă generație, numai bună de pus în ramă, pe perete. Așteptarea a dat roade pentru niponi, existând toate premizele ca NSX să fie o mașină care să intre în sufletul, sângele și ADN-ul pasionaților indiferent dacă este sau nu cea mai rapidă din mini-segmentul ei. La urma urmei are doar 550 CP și o transmisie cu 9 trepte ce aduce mai mult a consum scăzut.

Păcat că n-a mai trăit Senna, pentru setup-ul șasiului. Interesant totuși faptul că ambele NSX-uri sunt legate ca apariție de participarea Honda în Formula 1. Să ne așteptăm oare la un sezon bun pentru McLaren-Honda? Mă-ndoiesc, tocmai ce am auzit că Alonso ar fi fost electrocutat și a leșinat înainte de a se izbi de parapet în testele din F1…

 

Pagani-Huyara-12Pagani Huayra

Horacio Pagani a adus la Geneva două modele Huayra de client. Pentru că tocmai a vândut toată producția programată și ar vrea să se apuce serios de proiectarea unui alt model. Expecto patronum! Pardon, Expecto Huayra Roadster!

Ave, Horacio!

 

carozzeria-lusso-2Touring Superleggera Berlinetta Lusso

Un F12 Berlinetta modificat de Touring Superleggera pentru a aduce un omagiu unul Ferrari clasic. Mamma mia! Atât! Mai multe cuvinte nu ar face decât să murdăreasca superba caroserie italiană…

 

2015-Regera-21Koenigsegg Regera – The winter is coming

Oricum ai gândi-o, mașina asta nu e mașină! E un glonț, e o rachetă spațială, e nebunie curată, legată în cămașă de forță, lanțuri și cu mască de Hannibal pe față!

Mastermind-ul, proprietarul și genialul Christian Koenigsegg a scos din cufărul magic o sclipire greu de imaginat, o mașinărie demnă de un Leonardo da Vinci al secolului 21 și a transformat brandul cu mulți de “g” într-un etalon al performanței neimpozitate de legile fizicii sau aerodinamicii.

Regera reușește să integreze într-o greutate de 1.420 kilograme un V8 biturbo de 5 litri, furnizor a 1.100 CP și 1.250 Nm și trei motoare electrice de 700 CP și 900 Nm. Și pentru că legile matematicii nu se aplică în Suedia din cauza frigului, suma valorilor de mai sus duce la o putere totală de 1.500 CP și un moment motor de 2.000 Nm. Întrucât o cutie de viteze convențională ar întâmpina probleme în managementul unei puteri totale de 1.1 MWh, suedezii au inventat Koenigsegg Direct Drive, un sistem pe cât de elementar, pe atât de eficient: 0-100 km/h este limitat de aderența pneurilor la doar 2.7 secunde, dar nu vă faceți probleme, în mai puțin de 20 ați trecut de 400 km/h!

Practic, Regera este regele Salonului Auto de la Geneva. Din totalul de 80 de automobile ce vor fi produse, 4 au fost achitate înainte de prezentarea oficială și cu siguranță se vor vinde înainte de Crăciunul anului 2015.

În altă ordine de idei, Regera costa 1,7 milioane de euro și oferă un raport excepțional de 1.133 euro/CP. Ca preț/CP este la jumătate față de Aston Martin Vulcan și este road-legal! Dacă am plăti același raport preț/CP în cazul Loganului de 75 CP am obține fix 85.000 euro. I see what you did there, Poliția Română!

 

Geneva15_McLaren P1 GTR_01McLaren P1 GTR

Mai multă putere, mai puține kilograme, mai multă apăsare aerodinamică și o adevărată incursiune în trecutul glorios al modelului F1. P1 GTR se vrea a fi următoarea mare legendă McLaren din cursele de anduranță. Din păcate, momentan doar la nivel declarativ. Aștept să-l văd la Le Mans, lângă Audi, Porsche și Nissan.

 

2015-McLaren 675LT_GVA_01McLaren 675LT

O altă incursiune modernă în trecutul glorios, de data aceasta cu referire la modelul F1 GTR “Longtail”. Dacă e mai lungă, e mai bună, cum s-ar spune în mod tradițional în România. 675 CP și 1.230 kilograme la gol, plus îmbunătățiri pentru circuit care nu prea te mai conving să vrei să ieși cu mașina pe șosea.

Ce nu înțeleg eu este următorul lucru: modelului F1 GTR îi aduci un omagiu prin intermediul P1 GTR, iar modelului F1 GTR Longtail îi aduci un omagiu cu ajutorul unui model inferior ca pedigree?

 

Koenigsegg Agera RS (*orice poză este useless)

O mașină proiectată de Christian Koenigsegg & co. în pauza de țigară de la proiectarea Regerei.

 

Lamborghini-Aventador-SV-Carscoops18Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce

Era imposibil ca Lamborghini să treacă neobservat la poate cel mai important Salon Auto al anului. Ca să se asigure de asta, italienii au adus atletul din familia Aventador: 750 CP, scădere în greutate de 50 kg, apăsare aerodinamică mai mare cu 170%, 2.8 secunde 0-100 km/h și viteză maximă “cel puțin 350km/h“.

Însă cel mai important lucru la Aventador Superveloce este aspectul, care mă duce cu gândul la un Decepticon scorpion, colorat strident pentru a marca riscurile la care te expui încercând să-l controlezi.

 

Porsche-911-Gt3-RS-23Porsche 911 GT3 RS

Esențele tari se țin în sticluțe mici. Nici nu cred că-și doreau să demonstreze altceva inginerii Porsche. Iar lucrurile mari se realizează cu pași mici. Avem ca dovadă evoluția speciei umane.

Asemănător, Porsche a prezentat varianta puțin mai evoluată a modelului 911 GT3, ce beneficiază de cel mai mare și mai puternic motor boxer aspirat din istoria companiei germane: 4.0 litri, 500 CP, 400 Nm. Mai mult, 911 GT3 RS îmi lasă impresia că nemții fac loc pentru 911 GT2 și 911 GT2 RS, întrucât s-au străduit să dea jos doar 10 kilograme de pe GT3, iar setup-ul șasiului, respectiv al componentelor mecanice nu pare a fi unul senzațional de diferit.

 

Terminând această pledoarie a supercar-urilor cu Porsche 911 GT3, rămân la părerea că o armată de furnici zdravene fac în echipă o muncă mai bună decât un elefant apatic. Dezlegați voi ce-am vrut să spun, că eu habar n-am.

Comments

  1. […] postul anterior povesteam că nu înțeleg poziționarea noului McLaren 675LT ca un urmaș direct al clasicului F1 […]