Goana după tigru: noul Macan, disponibil acum în România

_DSC7942

Să pui un leu să vorbească despre un tigru e dificil. E ca și cum ai obliga un avocat specializat în erori medicale să facă publicitate unui medic stângaci. Dar asta nu contează pentru mine, pentru că brandul din spatele noului Macan are un mecanism “hepatitic tip B” în cazul meu – la primul contact, ADN-ul meu a înglobat cu o foamete cruntă bucăți din ADN-ul Porsche (vorbim aici doar despre mecanismul genetic, nu și despre căile de transmitere). Atât de cruntă, încât la o mapare genetică nici n-aș ști care gene îmi aparțin mie și care aparțin germanilor.

Asemeni mie, noul model din gama nemților, un SUV sportiv de segment compact adună și selectează material genetic din tot portofoliul mărcii, pentru a oferi o experiență de condus completă. Sub sloganul “Life intensified”, Macan vrea să stabileasca noi standarde în ceea ce priveste dinamica și placerea de a conduce, atât pe asfalt, cât și pe teren accidentat. Bineînțeles, automobilul german se laudă cu performantul sistem de tracțiune integrală Porsche, cutia de viteze PDK sau finisajele excepționale, realizate în uzina din Leipzig în urma unor investiții de 500 de milioane de euro.

Pe scurt, mașina prezintă câteva detalii extrem de interesante. O să evit detalierea performanțelor de catalog, pentru a vă putea împărtăși senzația pe care o produce acest nou model. Ca siluetă, Macan evită puțin liniile Cayenne pentru a stabili o nouă direcție de design, ceva mai sportivă, poate chiar mai bine adaptată condusului (un atu al unui SUV sportiv). Interiorul emană aceeași senzație de calitate precum toate modelele producătorului german, dar pare destul de spațios. Și puțin cam butonat dacă mă întrebați pe mine, m-am simțit ca pe Stația Spațială Internațională. Am observat niște detalii foarte interesante la nivelul capotei față, acolo unde farurile au o fantă decupată în aceasta. Old school! Detaliile și părerile nu se opresc aici, dar noi sperăm să revenim cu o prezentare ceva mai detaliată a tigrului german.

Tigru care costă doar 64.593 euro (TVA inclus) – modelele Macan S și Macan S Diesel. Pentru amatorii de chilli, piper și alte condimente care-ți fac craniul o oală sub presiune, Porsche oferă ceva mai savuros: Macan Turbo, la doar 87.927 euro. Mai mult de-atât, începând cu data de 1 aprilie, mașina este disponibilă în showroom-urile din țară. Și nu e glumă! Cum nu e glumă nici faptul că Macan a fost lansat în România înaintea majorității piețelor europene. Dacă noi îi cucerim cu Dacia, ei ne asaltează cu Porsche… Mi se pare corect.

Comments

  1. […] Oricât ar protesta haterii că acest duel va fi o risipă de bani în cadrul VAG, un lucru este clar: Porsche vrea să readucă în vedere faptul că este un brand care respectă valorile motorsport tradiționale, în ciuda adoptării de motoare diesel în gamă și a introducerii de modele “for cash only” (părere personală) precum Cayenne, Panamera sau mai nou Macan. […]