GT 86 vs. restul lumii

Într-un comment dat articolului legat de testul cu Toyota GT 86, Bogdan a întrebat cum raportăm GT-ul la Mazda MX-5. Ei bine, n-am apucat încă să testăm micul roadster nipon, dar o comparație între cele două ar fi extrem de interesantă, în ciuda categoriilor diferite din care fac parte. Cu toate acestea, mașinile au un uriaș scop comun : să readucă în prim-plan plăcerea de a conduce.

În același timp, m-am gândit să compar un pic GT-ul cu rivalii din gamă, din punct de vedere al prețurilor. Coupe-ul nipon costă aproximativ 34.000 euro. Iată cum stau rivalii săi :

  • Audi TT 2.0 TFSI (211 CP), cu transmisie manuală și un consum mediu de 6.6 litri / 100 km te va costa 39.210 euro. Având în vedere prețul opționalelor, un TT dotat asemănător costă aproximativ 45.000 euro, iar dacă vă doriți și scaune tip scoică trebuie să mai aruncați în conturile firmei din Ingolstadt încă 5000 euro.
  • Peugeot RCZ 1.6 THP (200 CP), cu transmisie manuală și un mixt de 6.9 litri costă 29.911 euro. Dotat asemanator GT-ului, RCZ-ul necesită o investiție de 33.862 euro.
  • VW Scirocco 2.0 TSI (210 CP), cu o manuală de 6 trepte și consum mediu de 7.4 litri costă doar 26.328 euro. Cu opționalele GT-ului, Scirocco-ul va costa 32.902 euro.
  • Nissan 370Z 3.7 V6 (328 CP) cu o cutie de viteze manuală în 6 trepte și 11.2 litri / 100 km consum, similar în dotări Toyotei, vă scoate din buzunar 49.990 euro.
  •  Mazda MX-5 2.0i (160 CP) cu 6 rapoarte, pornește de la 27.590 euro. Consumul este similar GT-ului – 7.6 l / 100 km. Cu hardtop-ul în opționale, presupun ca MX-5-ul se apropie ca preț de GT 86.

Acestea fiind spuse, vă întreb : Oare Toyota GT 86 nu stă destul de bine la raportul performanțe-preț? Un coupe cu tracțiune spate și LSD (diferențial sport, nu substanță halucinogenă) la prețul unuia cu tracțiune față oare nu reprezintă un chilipir? Vă las pe voi să trageți singuri concluziile.

[Sursă : Audi, VW, Peugeot, Nissan, Mazda / Imagine : Autoexpress]