Hyundai dezvăluie noul motor GDi şi transmisia automată în opt trepte, dedicate autovehiculelor hibrid cu tracţiune faţă

FF 8-speed AT

Hyundai Motor a prezentat de curând noul motor 1,6 litri GDi şi transmisia automată cu opt trepte, în cadrul evenimentului anual International Powertrain Conference.

Coreenii se pare că s-au pus din nou pe treabă şi ies la rampă cu noi tehnologii ce ne vor permite să obţinem un consum şi mai scăzut al maşinilor cu propulsie hibrid-electrică (HEV) sau plug in hibrid-electrică (PHEV). Mai exact este vorba despre noul motor Kappa 1.6 litri GDi ce va oferi un plus de putere, performanţă şi o economie de carburant ce vor reduce costurile de producţie ale maşinilor verzi şi emisiile de CO2.

Acest propulsor, care va fi lansat în anul 2016, funcţionează cu ciclul Atkinson, sistemul de distribuţie continuă variabilă (CVVT) îmbunătăţit, sistemul EGR cu răcitor şi supapă EGR ultrarapidă. Toate acestea împreună reduc consumul de carburant cu 3% şi cresc puterea motorului. Astfel, temperaturile propulsorului sunt menţinute de termostat la valori diferite pentru chiulasă (88º C) şi blocul motor (105º C), favorizând micşorarea frecărilor din bloc şi reducând pericolul apariţiei detonaţiei (chiulasă răcită).

Propulsorul dispune de injecţie GDi la 200 bari – injector cu şase orificii (perforate cu laser) – contribuind la reducerea consumului şi noxelor. Cu toate aceste imbunatatiri aduse şi cu dezvoltarea tehnologiei de la o zi la alta, s-a ajuns la o eficienţă termică a motorului de 40% pentru puterea de 105 CP şi cuplul de 147 Nm, lucru ce altădată părea imposibil de atins.

1.6-liter GDI engine

Şi cum coreenii nu s-au oprit aici cu dezvoltarea tehnologiilor în domeniul auto, iată că aceştia au venit şi cu o nouă transmisie automată în opt trepte ce reuşeşte să micşoreze consumul cu 7,3%, spre deosebire de actuala transmisie automată în şase trepte. Această transmisie va fi disponibilă pentru propriile familii de motoare Lambda, Theta turbo GDi şi R, pentru segmente mari şi de lux.

Creşterea numărului de trepte duce la majorarea acceleraţiei, reducerea consumului, diminuarea zgomotului şi vibraţiilor. Şi cum coreenii nu au vrut să se oprească aici, reproiectarea transmisiei a condus la micşorarea greutăţii cu 3,8 kg şi la îmbunătăţirea etanşărilor şi stabilitatea schimbării treptelor de viteză.

Maşinile Hyundai au devenit oricum “enervant de fiabile” (TopGear) în ultimii ani şi spre deosebire de constructorii consacraţi din Europa, coreenii nu s-au culcat pe ureche şi au continuat să dezvolte tehnologiile într-un ritm alarmant, fapt ce mă duce cu gândul la o creştere a vânzărilor pe bătrânul continent, zguduit deja de scandalul DieselGate.