Imperiul auto Google, în viziunea lui Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler

824632596908525453Dincolo de multiplele conexiuni ale colosului american cu industria auto, dincolo de faptul că Google dezvoltă un automobil autonom, presa de specialitate se întreabă care este adevăratul interes al yankeilor în acest segment, încă virgin din punct de vedere al tehnologiei integrate.

Întrebarea de pe buzele tuturor este: va deveni Google un costructor de automobile propriu-zis?

În opinia unuia dintre cei mai experimentați CEO din industria auto modernă, Dieter Zetsche (Daimler), multiplele conexiuni și implicații ale Google în sectorul auto nu pot fi corelate cu lansarea unui nou constructor, ci mai degrabă cu studiul și crearea unui sistem integrat optimizat nevoii fiecărul pasager al unui automobil. Conform unui interviu acordat Reuters, Mercedes-Benz și Google ar putea fi atât parteneri, cât și rivali, în funcție de sector.

Principalul atu Google în industria auto ar putea fi sistemul de operare Android, cu potențiali parteneri precum Ford, General Motors, FCA, Honda, Hyundai, Nissan și Volkswagen.

Revenind la declarațiile lui Zetsche, principala problemă a sistemelor de operare integrate o reprezintă capitolul “Data privacy”, unul foarte important pentru producătorii auto. Deși aceștia ar putea utiliza date importante despre consumul automobilelor, emisiile acestora sau diverși alți parametri ce ar putea fi folosiți pentru optimizarea performațelor, riscul este ca Google și terți parteneri să obțină și date precum localizări GPS, localuri preferate, rute parcurse frecvent, sau date personale. Iar producătorii auto premium încă nu sunt pregătiți să facă acest pas. Practic, ar trebui să cumpere de la Google statistici obținute cu ajutorul mașinilor produse de ei. Nu-i prea convenabil, nu?