Lamborghini Huracán LP 580-2 cu tracţiune spate. O experienţă la superlativ

Huracán Debut_S.Winkelmann_F.Foschini_M.Reggiani_A.FarmeschiAutomobili Lamborghini a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles noul Lamborghini Huracán LP 580-2: o versiune nouă cu tracţiune spate, a coupe-ului Huracán. Acest model este special conceput şi adaptat pentru sistemul cu tracţiune spate care oferă şoferilor o experienţă Lamborghini autentică.

„Încă de la început, ne-am propus să dezvoltăm Huracán cu intenția de a oferi clienților noștri atât modele cu tracțiune integrală, cât și modele cu tracțiune spate”, spune Maurizio Reggiani, Membru al Board-ului R&D. ”Rezultatul este o mașină extrem de dinamică.”

Stephan Winkelmann“Lamborghini Huracán LP 580-2 continuă tradiția mărcii Lamborghini, de a crea modele pure, vizionare, bazate pe tehnologie”, spune Stephan Winkelmann, Președinte și CEO al Automobili Lamborghini. “Versiunea de echipare cu tracțiune spate se integrează perfect în familia Huracán, adresându-se celor care doresc o experiență de condus și mai intensă, sau celor care, în prezent, conduc alte automobile cu un sistem de tracțiune spate și își doresc să conducă un Lamborghini. Această nouă versiune reprezintă cea mai pură expresie a unui Lamborghini, în pas cu ultimele noutăți, cu rafinamente tehnologice de cea mai înaltă clasă. Este o supermașină serioasă, pentru clienți serioși, oferind un nivel maxim de plăcere la condus.”

Supercarul italian este dotat cu un motor aspirat V10 de 5.2 litri care dezvoltă o putere de 580 CP / 426 kW, putere trimisă în totalitate către puntea spate. Huracán LP 580-2 are o greutate totală de doar 1389 kg, cu 33 kg mai puţin decât versiunea cu tracţiune integrală. Greutatea este distribuită 40% pe puntea faţă şi 60% pe puntea spate astfel încât forţă de inerţie pe puntea faţă este redusă. Huracán LP 580-2 obţine un raport greutate/putere de doar 2.4 kg/CP. Noul LP 580-2 foloseşte şasiul din aluminiu şi fibră de carbon al precedentului Huracán, fapt care contribuie la greutatea mai scăzută.

Modul de gestionare a puterii, suspensiile modificate, sistemul de direcţie îmbunătăţit şi sistemele de tracţiune şi control al stabilităţii recalibrate oferă conducătorului un control deosebit al maşinii. Acest model beneficiază de trei moduri variabile de condus: STRADA, SPORT şi CORSA, care sunt reglate astfel încât să sublinieze comportamentul autentic de sistem de tracţiune spate (şi anume supravirarea), în funcţie de stilul de condus.

Modificările aduse pe Lamborghini Huracán LP 580-2 nu au fost doar la transmisie şi suspensii, ci şi la exterior. Partea din faţă şi cea din spate au fost redesenate, cu accente mai proaspete şi tinereşti, evidenţiindu-se astfel stilul său aerodinamic.
Huracán LP 580-2 Unveiling

Huracán LP 580-2 vine “încălţat” cu noile jante Kari pe 19 inci de dimensiuni diferite pe faţă şi pe spate, care consolidează aspectul agresiv al automobilului.

Anvelopele Pirelli PZero au fost dezvoltate exclusiv pentru automobilul cu sistemul de tracţiune spate. Frânele de oţel cu discuri de frână din aluminiu au fost special conturate pentru a reduce din greutate şi a asigura o răcire mai bună.

În cazul în care cifrele prezentate până acum nu v-au impresionat, trebuie să vă spun că motorul aspirat V10 de 5.2 litri, amplasat central, a fost reproiectat pentru a produce o putere maximă de 580 CP şi un cuplu de 540 Nm, dintre care 75% din cuplu este disponibil de la 1.000 rpm.

Ca şi la celelalte modele Huracán, noul LP 580-2 este şi el echipat cu sistemul de dezactivare cilindri pentru a îmbunătăţi eficienţa motorului. Atunci când motorul nu este foarte solicitat, cinci din cei zece cilindri sunt dezactivaţi temporar, urmând că atunci când şoferul accelerează sistemul să comute instant în modul cu zece cilindri, fără că acest lucru să se simtă în interiorul maşinii.

Cutia de viteze Lamborghini Doppia Frizione (LDF) cu şapte rapoarte şi dublu ambreiaj asigură o schimbare impecabilă a treptelor de viteză şi include şi funcţia “launch control” pentru a asigura o acceleraţie maximă de pe loc. Servodirecţia electronică şi opţiunea Lamborghini Dynamic Steering (LDS) au fost reglate pentru a îmbunătăţi agilitatea maşinii, dar şi controlul în orice condiţii, în funcţie de stilul şi viteza de condus.

Noul Huracán LP 580-2 are inclus şi sistemul de senzori plasat în centrul de greutate al maşinii (Lamborghini Piattaforma Inerziale – LPI) care urmăreşte toate mişcările 3D. Acesta transmite informaţii către opţiunea Magneto Rheological Suspension (MRS) şi către sistemele de control al direcţiei şi al stabilităţii, pentru a se adapta oricăror condiţii de aderenţă fără a eclipsa comportamentul specific al sistemului de tracţiune spate.

Scriam mai sus despre modurile de condus disponibile pe această maşină. Ele sunt accesibile datorită unui buton numit ANIMA (Adaptive Network Intelligent Management: “suflet” în limba italiană) de pe volan care permite şoferului să opteze pentru moduri de condus diferite. STRADA, pentru utilizarea zilnică, este un modul ce oferă feedback pentru subvirare uşoară şi este orientat spre tracţiune; SPORT, este pentru condusul sportiv şi distractiv cu un comportament uşor de supravirare; şi CORSA, asigură performanţă maximă pe pistă, oferind un comportament de direcţie neutru.

Acestea fiind spuse, nu ştiu ce altceva şi-ar dori cineva de la un supercar. Şi dacă v-am făcut curioşi şi va gândiţi să achiziţionaţi vreodată un astfel de model, trebuie să ştiţi că Huracán LP 580-2 este disponibil la dealerii Lamborghini, la un preţ recomandat de 150.000 Euro + taxe.