Licitația Artcurial Motors – Paris, 2016

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti, șasiul 0674. Mike Hawthorn / Luigi Musso, Cursa de 24 de ore de la Le Mans, 1957 © Artcurial

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti, șasiul 0674. Mike Hawthorn / Luigi Musso, Cursa de 24 de ore de la Le Mans, 1957 © Artcurial

Dacă te dau banii afară din casă, în sensul că în fiecare dimineață de împiedici de un cont bancar de 30-40-50 milioane de euro și mai ești și mare pasionat de motorsport/auto, îți recomandăm din toată inima să fii pe 5 februarie 2016 în Paris. Serios, fii acolo!

Departamentul Artcurial Motorcars al casei de licitații Artcurial organizează ceva frumos, mult prea frumos. Vorbim despre organizarea unei noi licitații, în cadrul căreia ați putea avea ocazia de a vă completa colecția auto cu un superb Ferrari 335 S Spider Scaglietti din 1957, conform lor una din cele mai titrate mașini ce fac parte din istoria motorsportului. Având șasiul cu numărul 0674, mașina a făcut parte din colecția regretatului colecționar Pierre Bardinon (Enzo Ferrari, fiind întrebat de ce compania mamă nu deține o colecție cu cele mai valoroase modele din istoria brandului, a răspuns sec: “No need : Bardinon has done it for me.”) și are o valoare estimată la 28-30 milioane de euro.

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti, șasiul 0674. Wolfgang von Trips, Mille Miglia 1957. © Ted Walker, Ferret Fotographic

1957 Ferrari 315/335 S Spider Scaglietti, șasiul 0674. Wolfgang von Trips, Mille Miglia 1957. © Ted Walker, Ferret Fotographic

Mașina are în spate o poveste foarte frumoasă, scrisă cu ajutorul unor nume mari din motorsport. Șasiul 0674 a ieșit pe poarta fabricii în 1957, iar sub superba caroserie realizată de Scaglietti avea un motor V12 Tipo 140 (315 S) de 3,8 litri, capabil de aproximativ 360 CP.

  • În martie 1957, mașina a fost înscrisă de către Scuderie în Cursa de 12 ore de la Sebring, avându-i la volan pe piloții Peter Collins și Maurice Trintignant. S-a clasat pe locul 6.
  • În mai 1957, mașina a luat parte la regalul vitezei de la Mille Miglia, sub bagheta lui Wolfgang von Trips. În urma unei curse de aproximativ 1.600 kilometri, mașina a ocupat poziția secundă la final, în urma Ferrari-ului lui Piero Taruffi. După Mille Miglia, șasiul 0674 s-a întors la fabrică, unde a primit cadou o cilindree mărită, de 4,1 litri (devenind astfel 335 S). În urma acestui upgrade, cei 400 CP disponibili făceau posibilă atingerea unei viteze de top de peste 300 km/h.
  • Pentru Cursa de 24 de ore de la Le Mans, Enzo le-a încredințat mașina piloților Mike Hawthorn (ce va deveni campion în Formula 1 în 1958) și Luigi Musso. În ciuda abandonului din a cincea oră de cursă, mașina a condus detașat în fața Maserati-urilor și Jaguar-urilor înscrise în cursă, realizând primul record de tur cu o viteză medie de peste 200 km/h (203,15 km/h).
  • În același an, cu echipajul Hawthorn-Musso, Ferrari 335 S Spider Scaglietti a mai ocupat locul 4 în Grand Prix-ul Suediei și locul 2 în Grand Prix-ul Venezuelei, contribuind la adjudecarea titlului pentru constructori de către Ferrari în 1957.
  • În ianuarie 1958, mașina este vândută lui Luigi Chinetti, importatorul Ferrari din New York. În februarie 1958, cu Stirling Moss și Masten Gregory la volan, șasiul 0674 câștigă Grand Prix-ul Cubei.
  • În 1960 este vândută unui arhitect din Pennsylvania, iar în anul 1970 mașina se întoarce pe tărâm francez și intră în colecția lui Pierre Bardinon, unde stă mai bine de 40 de ani, fiind întreținută la cele mai înalte standarde.
1957 Ferrari 335 S Scaglietti Spider, șasiul 0674.  Roma 1997, © Marcel Massini

1957 Ferrari 335 S Scaglietti Spider, șasiul 0674.
Roma 1997, © Marcel Massini

Ca să nu vă opriți cu cheltuitul la aproximativ 30 milioane de euro (estimările specialiștilor pentru 335 S-ul de mai sus), Artcurial vă mai aduce în prim-plan mașini precum (licitația va avea 130 de exponate):

  • 1963 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta – Ultimul exemplar construit
  • 1986 Ferrari Testarossa Spider – Fostul automobil al lui Gianni Agnelli
  • 1961 Aston Martin DB4

V-am convins, da? Ne vedem în Paris!