Mazda ne propune ceva interesant. Lansează motorul cu turbină pe noul CX-9

-_a2q5294-151026mod Mazda vine cu surprize interesante şi ne prezintă atât un motor cât şi un model nou în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Este vorba de SKYACTIV-G 2.5T, primul propulsor cu turbină SKYACTIV-G, care a fost introdus pe noul CX-9, un SUV de clasă medie ce va fi lansat în America de Nord la începutul anului următor.

mazda_cx-9_2015_still_04_screen          mazda_cx-9_2015_still_03_screen

SKYACTIV-G 2.5T este în prezent cel mai puternic motor al japonezilor, fiind capabil să producă 250 CP / 184 kW şi 420 Nm. Bazat pe motorul normal aspirat SKYACTIV-G 2.5 disponibil pe Mazda CX-5 şi Mazda 6, noul propulsor turbo cu injecţie directă oferă o acceleraţie liniară mai puternică, în special în plajele de turaţii joase şi medii, având un timp de reacţie mult mai bun. Nefiind un motor redus ca şi capacitate, reuşeşte să depăşească problema cea mai des întalnită la motoarele cu turbină, acea întârziere (popular denumită şi turbo-lag).mazda_cx-9_2015_technical_25l_engine_cut_06_screen

Dezvoltat în special pentru piaţa din America de Nord, SUV-ul destinat familiilor numeroase duce spaţiul interior şi confortul la un nou nivel premium, oferind locuri pentru şapte persoane pe trei rânduri de scaune. La exterior modelul prezintă o redesenare a filosofiei de design KODO (Sufletul Mişcării). Şi la fel ca şi în cazul celorlalte modele Mazda, şi CX-9 a fost construit în jurul tehnologiei SKYACTIV pentru a oferi o combinaţie lipsită de compromisuri între performanţă şi eficienţă împreună cu experienţa de a conduce inspirată de roadsterul MX-5 (Jinba Ittai). Noul CX-9 va fi dotat cu sistemele de siguranţă i-ACTIVSENSE şi i-ACTIV AWD.

mazda_cx-9_2015_interior_04_screen

Şi acum şi vestea proastă, se anunţă că în America de Nord vor fi vândute peste 80% din totalul unităţilor ieşite pe porţile uzinelor, în timp ce în Europa nu va fi disponibilă. De ce, Mazda? De ce?

mazda-at-2015-los-angeles-auto-show-3_screen