Mercedes-Benz Clasa A în România

S-a lansat şi la noi cu mare pompã noua clasã A de la Mercedes Benz. Ca tot omul interesat, ne-am dus şi noi la aceastã lansare unde imediat am fost surprinşi de numãrul mic de doritori întru a testa noul model: majoritatea maşinilor erau parcate frumos în rastel, aşteptând sã fie hãituite. Perfect, ne-am zis, asta înseamnã cã avem noi mai mult timp sã admirãm noul venit… şi am avut ce admira! Nu sunt un fan al mãrcii, dar trebuie sã recunosc faptul cã A-Class aratã acum mult mai bine decât Seria 1 de la BMW iar Audi A3 nici mãcar nu mai intrã în discuţie la acest capitol. Nimic nu aduce cu vechea generaţie, deci FOARTE BINE!! Aproape că am plâns când am aflat cã nu existã nicio versiune cu tracţiune pe spate…

Am luat la şofat un A180 CDI garnisit cu o cutie manualã cu 6 rapoarte. Impresia generalã a fost de “maşinã de oraş”, toate comenzile sunt foarte lejere, motorul este surprinzãtor în sensul bun (fuge de la ture joase şi îţi lasã impresia unui propulsor mai mare) iar ca şi pasager, te simţi rãsfãţat de confort, de spaţiu şi de jucãrii.

Presa din strãinãtate laudã deja acest model ca fiind cel mai important Mercedes-Benz de la naşterea clasei C în 1993, comenzile depãşind chiar şi previziunile companiei [Autocar]. Tot vesticii remarcã însã şi greutatea de pe umerii acestei maşini: Mercedes promite ca pânã în 2020 sã devinã marca de automobile de lux numãrul 1 în lume, începând cu acest A. Problema iese imediat la suprafaţã dacã apleci urechea şi cãtre Audi, care promite exact acelaşi lucru, sau cãtre BMW, care deţine acest titlu de ceva vreme şi nu se va lãsa ajuns din urmã cu una, cu douã.

Deocamdatã ne limitãm la acest preambul, urmând ca dupã ce testãm voiniceşte mezinul Mercedes sã ne pronunţãm cu privire la vrednicia lui in faţa tãticului, Seria 1, precum şi în faţa pretenţiosului V40 de la Volvo. Audi va trage cu siguranţã ponoasele unui desen plictisitor al caroseriei într-un segment din ce în ce mai bombastic.

[Imagini : Mercedes-Benz]