Mie îmi plac noile Dacii

Nici n-au apărut bine pe net pozele cu Dacia Logan 2 și Sandero 2, că au și început ciripitorii s-o critice : ba că-i Polo de Mioveni, ba că are comanda geamurilor electrice pe consola centrală, ba că una, ba că alta.

Dragi cunoscători, amatori de finețuri, gentlemeni cu pielea delicată, înainte să criticați o mașină, învățați să apreciați cu adevărat raportul calitate/preț. Eu înțeleg că vă este greu, trebuie să fii un adevărat kamikaze ca să apreciezi o mașină low-cost într-o societate română bazată pe ‘valoare’.

Nu vă cer să iubiți Daciile, dar nici nu vreau să vă grăbiți să le desconsiderați. Încercați-le mai întâi. Și faceți niște calcule simple. Asta dacă ați luat BAC-ul, bineînteles.

Ca să vă faceți și voi o idee despre tâmpeniile preconcepute pe care le aveți în cap, o să vă dau câteva exemple de pe site-uri de specialitate. Exemple constând în cuvintele unor jurnaliști cu experiență, care au testat sute, poate chiar mii de mașini. Și care nu s-au sfiit să critice mărci situate de ani buni în Top 10.

Automarket:

Noul Logan prezintă un design modern, care aminteşte de Duster şi de Lodgy, dar care are propria sa identitate.’

‘La nivel estetic, noul Dacia Sandero 2 se remarcă printr-o faţă complet nouă, în linie cu cea prezentată tot astăzi pe noul Logan 2. Blocurile optice se transformă complet, liniile rotunde ale modelului precedent fiind înlocuite de unele angulare, simple, care par o evoluţie stilistică a celor prezentate de Dacia acum patru ani pe conceptul Duster. În spate, noul Sandero – care este ceva mai scurt decât modelul pe care îl înlocuieşte – vine cu stopuri care amintesc de cele ale lui VW Polo, BMW Seria 1 sau chiar noul Mercedes A-Klasse, modificarea fiind din nou una radicală faţă de precedentul model.

Schimbări şi mai interesante la nivelul habitaclului, acolo unde noul Dacia Sandero se laudă cu intervenţii estetice care îl optimizează şi-l aduce mai aproape de anul 2012 în ceea ce priveşte liniile, tehnologia şi materialele. Astfel, chiar dacă rămâne cu un bord simplu şi uşor de înţeles, noul Sandero are o planşă de bord simplă, care în centru va avea display-ul multimedia inaugurat pe monovolumul Lodgy. Evident, acesta va fi disponibil contracost, însă suma de 300 de euro – aceeaşi ca pe Lodgy – nu este o barieră enormă în căutarea unui bord mult mai coerent, mai plăcut vizual şi – evident – mult mai util. Ca elemente interesant, apar comenzi pe volan pentru sistemul Cruise Control, iar butoanele de deschidere a geamurilor sunt aşezate în acelaşi loc: zona tunelului central, între scaune.’

ProMotor:

‘După 8 ani de la lansarea primei Dacia Logan, la Salonul Auto Paris 2012 avem parte de premiera mondială a noii Dacia Logan, care vine cu o parte frontală complet modificată, care combină robusteţea lui Duster cu eleganţa lui Lodgy.
În spate, noul Logan arată impunător, stopurile verticale fiind înlocuite cu unele pătrăţoase, foarte masive. De altfel, noul Logan are o imagine mult mai sobră decât precedenta generaţie, graţie bosajelor proeminente ale roţilor sau muchiilor de pe aripile spate.’

‘Astfel, noua Dacia Sandero arborează aceeaşi parte frontală robustă, cu o imagine de marcă foarte bine evidenţiată şi cu un stil mai germanic. În spate, Sandero beneficiază tot de stopuri pătrăţoase, la fel ca noul Logan, dar, pentru că Sandero e un hatchback, muchia laterală îi conferă o tuşă mai importantă de sportivitate.

Interiorul noii Dacia Sandero este acelaşi ca la noul Logan 2, ceea ce înseamnă un design mai modern, cu o planşă de bord având o ergonomie mai bună şi care beneficiază, opţional, de sistemul Media Nav. Faţă de Logan, noul Sandero va oferi mai puţin spaţiu în spate pentru pasageri şi bagaje, dar, graţie lungimii de circa 4 metri, Sandero 2 va fi mai manevrabil în oraş.’

Autoevolution:

‘As you can see, the new Logan is much more striking than the model it replaces. The front end takes a bit from the Duster SUV, but makes everything look crisper and sharper. The grille has a mesh backing and twin chrome bars holding the Dacia logo in place.’

‘Since the Sandero was launched in Europe only four years ago, in 2008, this is likely a severe makeover of the existing architecture. But buyers definitely don’t have much to complain about, as the styling, the engines and the interior are all new and better.
The Sandero 2 has a new type of grille design, with a double chrome bar design and a mesh backing, much more upmarket than the current car. The interior has also been completely reworked, with a large 7-inch (18cm) display making its appearance.

CarScoop:

‘The images reveal a more modern look for the 2013 Logan 2 with both the exterior and interior design borrowing elements from Dacia’s affordable Lodgy minivan that was unwrapped at the Geneva Salon earlier this year.
The new model’s cabin in particular looks more upscale than the outgoing Logan sporting chrome accent trims and a fairly large screen for the new multimedia system on the center console.’

[Imagini : CarScoop]