Mini Cooper Countryman All4 – Neînțelesul

Am avut la teste mai multe modele Mini care ne-au impresionat în mod plăcut așa că a venit acum rândul unui model special echipat cu un sistem de tracțiune integrală. Da! Ați auzit bine…..este un model ce tine cu pasionații sezonului rece. Cele cateva zile petrecute în compania Mini-ului ne-au făcut  să iubim și mai mult această marcă.

_ALX0029

Cu toții știm că atunci când vezi un Mini pe strada ți se pare ceva extraordinar, o mașină după care, din instinct, te oprești și întorci capul. Dar de data asta senzația oferită de întâlnirea Countryman-ului a fost una ce le depășea pe toate, deoarece am fost atrași de elementele prin care acest Mini se distingea de un Mini obișnuit: portiera față avea inscripționat numărul 37 sub care stătea așezat un steag de curse ce se prelungea pe toată partea laterală a mașinii. Pentru cei ce nu știu, numărul 37 este numărul Mini-ului ce câștiga în anul 1964 Raliul Monte Carlo, o victorie de legendă pentru constructorul englez.

Mașina arată foarte bine la exterior, putem spune chiar că aduce foarte mult cu o buburuză. Elementele amintite mai sus sunt amestecate cu niște jante din aliaj de dimensiuni mari, culoarea roșie se îmbină perfect cu elementele negre lucioase și cu cele cromate, astfel rezultând un produs ce a reușit să atragă privirile unor oameni care conduceau mașini mult mai scumpe și mai bine cotate.

_ALX0027

Un alt aspect care te face să te simți poate unic este soluția aleasă pentru capotă: dacă vrei să vezi ce se ascunde în compartimentul motor vei fi surprins de faptul că farurile rămân aproape “izolate” la ridicarea capotei deoarece aceasta are decupată forma farurilor, astfel că dacă privești mașina de la depărtare vei crede că cei de la Mini au vrut să îi pună “ochelari”.

În partea din spate este de remarcat hayonul care are inscripționat central și cu litere disntanțate Countryman, astfel încât să cuprindă cât mai mult spațiu.  Spun că este de remarcat deoarece la multe mașini se întâlnește inscripționarea modelului în stânga sau în dreapta, și nu central. Această dispunere și sistemul de tracțiune integrală ne face să ne ducem cu gândul la globul pământesc supravegheat de un simbol epic: Countryman. Astfel spunem că poți merge unde vrei cu acest Mini, tracțiunea integrală guvernându-ți traselul oricare ar fi acela.

_ALX0043

Dacă până acum ai stat și ți-ai bucurat nervul optic cu exteriorul Countryman-ului, este timpul să te urci la volan. Prima impresie plăcută este dată de poziția destul de înaltă oferită, fapt ce te face să te simți de parcă nu ai conduce un Mini. Scaunele au un profil bun ce nu te fac să te simți obosit după un drum îndelungat, iar tapteria din piele neagră și încălzirea în scaune fac să tacă și cel mai mare mofturos.

Bordul este unul în bine cunoscutul stil Mini : în spatele volanului în 3 spițe îmbrăcat în piele se află un ceas ce indică analogic turația și în partea de jos se găsește afișajul digital al vitezei. În partea centrală a consolei se găsește un ceas mare ce indică analogic viteza de deplasare, iar în interiorul acestuia este plasat un ecran ce redă comenzile calculatorului de bord, sitemului audio și navigației. Langă acest indicator mare, de o parte și de alta, se află gurile rotunde ale sistemului de ventilație, imagine ce aduce foarte mult cu Mickey Mouse (poate că Mini a vrut să readucă la viață copiii din noi).

Un mare plus la interior este dat și de calitatea sistemului audio, Countryman-ul având un sistem Harman Kardon care reușește să reproducă majoritatea frecvențelor percepute de urechea umană la un nivel exemplar. Și dacă sunetul este demn de un club, Mini mai pune la dispoziție lumini ambientale astfel încât te poți lăuda că ai o discotecă mobilă. Se poate alege între a  avea o culoare anume pentru iluminat sau se poate lăsa în modul care utilizează toate culorile disponibile.

În partea din spate a habitaclului poți căra doi adulți, chiar și trei, însă vor avea de suferit din cauza spațiului limiat. Volumul portbagajului este unul decent, 350 litri,  peste media modelelor Mini, astfel câ iți poți aduce cu tine două geamantane și cateva bagaje mai mici.

Poate că am plictisit până acum pe cei care vor să afle ceea ce e mai important la o mașină, și anume cum se conduce. Odată ce pui cheia în locașul special și apeși butonul Start, de sub capotă se va auzi foarte încet sunetul unui motor cu aprindere prin scânteie (pe benzină) natural aspirat de 1,6 litri ce produce 122 CP la 6000/min și un cuplu de 160 Nm la 4250/min.

Motorul pune în mișcare cele patru roți motoare prin intermediul unei transmisii cu 6+1 trepte care beneficiază de o timonerie exemplară.

_ALX0015

Chiar dacă nu este cel mai puternic motor ce poate fi adăugat în echipare, mașina oferă niște accelerări și reprize foarte bune. Tracțiunea integrală te face să crezi că mașina e mult mai rapidă decât e în realitate, senzația de împingere în scaun la accelerari bruște aducând zâmbetul pe buzele celui ce se află în spatele volanului.

Dacă există cumpărători ai acestui model ce vor să se bucure de capacitățile off road ale tracțiunii integrale, le putem spune din start că nu vor putea face mare lucru în primul rând din cauza jantelor și anvelopelor. Nici unghiurile de atac și de degajare nu au valori impresionante, așa că tracțiunea suplimentară  va fi de folos pe timpul iernii, când vei putea trece fluierând pe lângă multe mașini blocate în zăpada uitată de autoritățile române._ALX0037

Datorită gărzii la sol mărite, în virajele abordate în spirit studențesc se poate simți o ușoară mișcare de ruliu, însă senzația generală a Mini-ului este una de stabiliatate. Spre deosebire de multe alte modele, Countryman-ul oferă un răspuns prompt la apăsarea pedalei de accelerație, iar sistemul de direcție este setat astfel încât să ofere o ușurință în manevrare, fără a îndepărta șoferul de la a cunoaște ce se întâmplă cu mașina. Consumul de combustubil oferit de producător este unul 6,9 l/100 km, însă în test nu am atins acestă valaore. De altfel nici nu ne-am propus asta.

Având timp de un weekend pe mână mașina, ne-am dat seama că am da banii pe un Mini Countryman All4.  Poate mulți vor spune că este scumpă și că alte mașini oferă mai mult la același preț, însă din punctul nostru de vedere nu vezi pe strada în fiecare zi un Mini cu tacțiune integrală, iar când vezi unul, te oprești din orice activitate ai avea ca sa-l admiri.

 

Galerie foto – Mini Cooper S Countryman

Comments

  1. […] Articol preluat în totalitate de pe Auto23.ro […]

  2. […] automobil, va lua în vizor Mini Countryman, urmând să fie mai mic în dimensiuni decât Audi Q3, dar asemănător unui A3 Allroad quattro. […]