Noul Peugeot 308, disponibil acum și în România. Prețurile încep de la 14.400 euro

974x468

Vești bune pentru toți fanii compactelor franțuzești și haterii compactelor germane. Noul Peugeot 308, un produs foarte cumpărat în România, a aterizat în reprezentanțele din țara noastră în noul format. La revedere, “Gură-cască”, bun venit, “Stimabile domn”!

Nu e chiar demn de botezat “domn” 308-ul nou, dar dacă îl punem lângă cel vechi … Ați înțeles voi ideea.

Automobilul din Sochaux beneficiază de platforma modulară EMP2, care asigură un spațiu excelent pentru segmentul compact, dar și o scădere considerabilă în greutate (aproximativ 140 kg). În afara acesteia, Peugeot promite și faruri LED în standard pentru versiunile de echipare superioare.

Motorizările de sub capotă variază de la 82 la 155 CP și au cilindree cuprinse între 1.2 și 1.6 litri. Downsizing, nu glumă! Cel mai anemic motor este un benzinar, 1.2 VTI-ul de 82 CP, iar pentru amatorii de putere, Peugeot mai oferă 1.6 THP-ul în două variante de putere (125 și 155 CP). Dieselurile din gamă sunt 1.6 HDi FAP (92 CP), testat de noi pe 301 și 2008 și 1.6 e-HDi FAP STT (115 CP). Toate motorizările respectă normele de poluare Euro 5.

La interior, francezii au rafinat conceptul design-ului aparut pe 208 și 2008, viitorul hatch urmând a beneficia de un ecran tactil de 9.7 inci care să țina locul comenzilor ce aglomerau până acum consola centrală.

 Ca versiuni de echipare avem ACCESS, ACTIVE și ALLURE, iar ca prețuri avem valori între 14.400 și 21.810 euro cu toate taxele incluse. În funcție de configurația aleasă, Peugeot va practica un discount de 500, 850 sau 1.100 euro. Probabil cel mai popular model, 308 ACTIVE 1.6 e-HDi FAP STT, va costa 19.784 euro, iar cel mai dorit benzinar, 308 ACTIVE 1.6 THP, 17.968 euro.

Suntem curioși cum ar arăta un CC construit pe baza noului 308. Pe cel vechi l-am testat de curând …