Opţiuni de selectat pentru o maşinã nouã

Dupã ce am testat mai mult de 40 de maşini pentru Auto23, ne-am dat seama cã unele opţionale disponibile pentru maşinile noi sunt utile iar alte doar mofturi. Am conceput aici o scurtã lista a “cutiuţelor” ce meritã selectate atunci când decizi pe ce sã dai banii.

Nu mã voi lega de argumente precum “e mai dotatã deci pãstreazã valoarea mai bine la revânzare” sau maşina trebuie sã aibã musai aer condiţionat, mi se pare de bun simţ sã dotezi maşina cu un ventilator cu freon in 2013. Voi lua la puricat câteva opţionale mai speciale intr-o ordine total aleatorie.

 

  1. Unii producãtori îţi oferã acum posibilitatea de a vopsi maşina în mai multe culori, de a personaliza automobilul prin diverse desene şi de a-i da astfel o personalitate mai aparte. Recomandãm (vezi Citroen DS3, MINI Paceman, MINI Coupe)
  2. Gãseşti maşini cu tracţiune spate, dar sunt puţini prducãtori care îţi oferã diferenţialul spate cu alunecare limitatã în standard (vezi Toyota GT-86), dacã se aflã printre opţionale, alege-l. Aceastã componentã îţi va permite sã te bucuri cu adevãrat de potenţialul sport al tracţiunii spate.
  3. Martorul care iţi spune dacã ai vreo maşinã în punctul mort, foarte util atunci când eşti în trafic foarte aglomerat iar oboseala îşi face simţitã prezenţa. Prima datã l-am întâlnit pe BMW 320d, mai apoi pe Volvo V40 şi aşa mai departe.
  4. Cutia automatã este în viaţa de zi cu zi mult mai relaxantã şi mai utilã decât orice manualã. Vezi BMW 320d, BMW X1, BMW X3, BMW Serie 3 GT, Volvo V40, Nissan Navara sau Pathfinder, Mazda 6, Mitsubishi Outlander, MINI Coupe şi Paceman, Honda CR-V şi lista continuã
  5. Senzorul de obosealã ar putea fi considerat o fiţã, dar vine de obicei în standard, l-am întâlnit prima datã pe VW Passat
  6. Dacã eşti pasionat de ciclism s-ar putea sã te încânte suportul de biciclete ce poate fi comandat pentru Opel Corsa, sau posibilitatea de a monta bicicletele direct în interiorul Honda CR-V
  7. Volvo V40 este prima maşinã pe care am testat-o care parcheazã singurã (am reîntâlnit dotarea pe Octavia 3), prima maşinã cu airbag pentru pieton şi prima maşinã care frânazã singurã în caz de impact iminent. Recomandãm cu cãldurã.
  8. Sistemul de navigaţie de pe gama Dacia (Logan, Sandero şi Dokker), care la 300 de euro bate uneori sisteme de mii de euro.
  9. Luminile ambientale duse la rang de artã sunt poate o fiţã, dar una care te va bucura în fiecare dimineaţã. Vezi Peugeot 208 şi 2008
  10. Dacã nu ai nvoie de o decapotabilã (Opel Tigra sau BMW Z4), trebuie neapãrat sã alegi trapa solarã electricã (BMW X3, Nissan Navara)
  11. Dacã ai nevoie de o maşinã practicã dar nu vrei sã renunţi cu totul la stil, pune-i nişte roţi negre şi obraznice (Chevrolet Cruze Wagon)
  12. Dacã existã printre opţionale, alege pilotul automat cu radar, este genial, noi l-am întâlnit pe Mazda 6 şi pe Mitsubishi Outlander
  13. Dacã ai nvoie de un automobil care sã te poatã duce în jurul lumii, ai nevoie cu siguranţã şi de cutia cu reductor sau diferenţiale blocabile precum în Nissan Pathfineder.
  14. Diferenţialul autoblocabil poate fi montat şi pe maşini cu tracţiune faţã şi te va face sã mergi mult mai energic. Vezi Octavia 3, Audi A3 sau MINI
  15. Dacã ai de transportat pasageri ceva mai speciali, clima pe 4 zone precum cea din Peugeot 508 este un avantaj.
  16. Dacã tot ce îţi doreşti este o maşinã care sã consume foarte puţin, aruncã un ochi pe tehnologia Hybrid de la Toyota, dacã însã vrei doar un SUV de oraş, alege culoarea cafelei pentru Opel Mokka.
  17. Majoritatea maşinilor testate dispun de tehnologie Xenon pentru faruri. Dacã existã ca opţiune, alege-o, face o diferenţã majorã noaptea. Dacã totuşi exisã o cãsuţã lângã care scrie “tehnologie FULL LED” precum la Seat Leon, alege-o pe aceea.
  18. Un mod economic al motorului nu-ţi va strica niciodatã, îl vei întâlni la majoritatea modelelor, dar nicãieri mai eficient decât pe BMW Seria 1
  19. E bine şi cu eficienţã, dar dacã vrei sã te distrezi ai nevoie de un motor adevãrat precum cel de pe Nissan Juke NISMO sau BMW Z4 335si
  20. Nici tracţiunea integralã nu stricã la casa omului, o gãseşti sub diferite forme de la Subaru la Opel, de la BMW la Nissan şi Mitsubishi.
  21. Faza Lungã adaptivã este iar o dotare care îţi uşureazã viaţa, iar radio digital te va încânta cu mii de posturi indiferent unde te gãseşti pe harta lumii, atâta timp cât ai conexiun la internt (Vezi MINI Paceman)

 

 

Asta e doar o scurtã listã a opţuinalelor sau dotãrilor care ne-au rãmas în minte de pe la fiecare maşinã testatã. Sunt multe alte chiţibuşuri care ar merita selectate pe fiecare maşinã în parte. Vom reveni totuşi cu o listã de opţionale pe care sã le eviţi neapãrat.