Păi cum? Se lasă Volkswagen mai prejos? Golf GTI Clubsport, atac direct la Leon CUPRA ST

clubsport2 Unul din motivele pentru care nouă ne plac aşa mult saloanele auto internaţionale este acela că toţi constructorii se înghesuie să se umfle în pene şi să arate ce ştiu ei să facă cel mai bine, şi anume performanţă!

După ce divizia spaniolă a grupului VAG a ieşit la rampă cu noul CUPRA ST, iată că şi nemţii din Wolfsburg prezintă noua lor jucărie. Volkswagen îşi măreşte oferta de versiuni GTI cu ultimul model, denumit Clubsport. Acesta dezvoltă 256 de cai putere dar îi suflă în ceafă Leonului cu un mic şiretlic.clubsport3

Nemţii vor lansa în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt versiunea Clubsport, al cărei concept a fost dezvăluit în timpul festivalului de la Worthersee. Acest model a fost creat cu scopul de a oferi o opţiune de mijloc, plasându-se între Golf GTI Performance (230 de cai putere) şi Golf R (300 de cai putere).

Probabil va întrebaţi cum de se poate bate de la egal la egal cu herghelia de 290 de cai putere a spaniolilor? Motorul a fost conceput astfel încât în condiţii normale atinge 256 de cai putere şi 290 de cai putere atunci când pentru 10 secunde este activată funcţia Overboost (un fel de NOS, pentru pasionaţii seriei Fast and Furious).clubsport1

Modelul GTI Clubsport vine echipat fie cu o transmisie manuală în 6 trepte (0-100 km/h în 6 secunde), fie cu o cutie DSG (0-100 km/h în 5,9 secunde). Consumul se va învârti undeva în jurul valorii de 7 litri/100 km, în funcţie de stilul de condus (zic producătorii).

În ceea ce priveşte design-ul, la exterior, maşina este îmbrăcată într-o culoare Onyx White, şi plafon negru, restul elementelor caroseriei fiind şi ele modificate pentru a-i oferi un aspect agresiv. Stopurile şi farurile cu lumini LED precum şi jantele pe 18 sau 19 inci vin şi ele în completarea aspectului exterior, ce ne face să visăm la ziua în care vom pune şi noi mâna pe acest exemplar de inginerie nemţească. Nu ştim încă dacă întâi o vom admira sau ne vom urca direct în spatele volanului pentru a o alerga.

clubsport4Interiorul este aşa cum ne-a obişnuit până acum cu scaune de tip scoică îmbrăcate în Alcantara, inserţii roşii pe volan, scaune şi preşuri. Ce ne place cel mai mult este acea dungă roşie din partea superioară a volanului, ce ne lasă imaginaţia să zburde pe circuitul de la Nurburgring. Aşa cum am amintit mai sus, vom avea ocazia să vedem modelul GTI Clubsport la Salonul Auto de la Frankfurt în timp ce debutul oficial urmând să fie undeva pe la sfârşitul anului.