Piața second hand română și micile comori ascunse în ea

via altgradauto.ro

via altgradauto.ro

După cum bine m-am manifestat într-un post anterior pe secțiunea Blog, Românica noastră dulce aruncă la gunoi câteva mașini prețuite serios în afară. Exemple veți găsi destule în acest material, însă fără să vă prezentăm și site-ul de referință pentru studiul nostru. E irelevant, pur și simplu. Pentru că mașini prețioase-s pe toate site-urile second. Ai nevoie doar de pasiune, fler și finanțe. Restul vine de la sine.

Și despre mașinile care mor pe stradă, înainte să aibă șansa unui proprietar nou, nu mă apuc să vorbesc. E prea mult.

Dar să trecem la treabă.

  • O Alfa Romeo GTV, motorul 2.0 benzină (ne-ar fi plăcut să găsim un GTV6), într-o stare relativ decentă, costă 2.400 euro. Un model mai recent, aceeași motorizare, costă 3.300 euro. Să fie mult, să fie puțin? Terenul e puțin nesigur. Mașina are atuuri de future-classic, dar încă nu s-a împietrit cu acest statut.
  • Versiunea decapotabilă a acestui model, Alfa Romeo Spider, oscilează în funcție de vechime (singurul motor pe care l-am observat a fost 2.0 benzină) între 4.000 și 5.700 euro.
  • O jucărie clasică, pentru cunoscători, Autobianchi Bianchina costă 9.900 euro.
  • Un Audi A8 6.0 W12, o investiție de lungă durată (s-ar putea să devină clasic, s-ar putea să nu), dintr-un an relativ decent, costă doar 8.500 euro. Ciudat, știu!
  • Un Audi RS6 de acum două generații, cu minunatul V8 de 4.2 litri v-ar putea stoarce de aproximativ 9.500 euro.
  • Un hot-hatch pentru entuziaști, Audi S3 din 2000, costă doar 3.600 euro. S-ar putea face bani frumoși cu mașina asta …
  • Fanii BMW își pot cumpăra ultimul M3 în șase cilindri cu sume ce variază între 12.000 și 14.000 euro. S-ar putea ca mașina să reapară în centrul atenției, mai ales după revenirea noului M3 la șase-in-linie.
  • Un minunat BMW 850i costă 7.900 euro. Merită, având în vedere că are argumente solide pentru a deveni un clasic.
  • Am găsit și un Alpina B10 V8, la vânzare pentru aproximativ 12.000 euro.
  • O limuzină BMW 740i, cu V8 de 4.4 litri, costă puțin sub 5.000 de euro.
  • CITROEN TRACTION AVANT, an de fabricatie 1934, într-o stare aproape deplorabilă, este disponibil pentru 1.850 euro.
  • Daciuțele 1300 nu sar de 2.000 euro (desigur, cele în stare foarte bună).
  • Un Ford Mustang oldschool, 22.000 euro.
  • Un Mercedes-Benz E50 AMG, nu prea bine prezentat ca marketing, doar 3.750 euro.
  • O frumusețe de Porsche 911 Targa SC din 1972 costă doar 25.000 euro. Ah…. Aceeași marcă, alt model, 944 din ’85, costă 3.200 euro.
  • Rolls-Royce. Un Silver Shadow din 1973 costă aproximativ 18.000 euro, unul din 1971 costă 12.500 euro, iar un Silver Spur din 94 cere 40.000 euro.
  • Dacă vă plac roadstere britanice, avem la vânzare două Triumph Spitfire pentru 8.000 euro.

Toate acestea, la o scurtă privire prin stocul unui singur site second hand. Păi să nu merite să vii din afară ca să-ți iei clasice din România?