Porsche a publicat primele imagini cu Macan, baby-SUV-ul companiei germane

2015-Porsche-Macan-SUV-2[2]Trebuie să recunosc, n-am fost niciodată un mare fan a modelelor Cayenne și Panamera. Le-am evitat și uneori urât pentru că mereu le-am privit ca niște boli genetice ale gamei Porsche. Dar le-am apreciat pentru că au adus în conturile mărcii destui bani pentru ca tradiția Porsche să meargă mai departe. Datorită lor avem un 911 mai bun ca niciodată (așa se spune, încă n-am apucat să aflăm) sau un superb 918 Spyder, menit să împlinească cele mai umede fantezii ale pasionaților de performanță.

Cel mai nou “finațator” din gama Porsche, mult așteptat pe piața SUV-urilor compacte, denumit Macan, a văzut astăzi lumina zilei atât pe site-ul oficial al brandului german cât și la standul Salonului Auto de la Los Angeles. Alintat de mulți baby-Cayenne, noul Macan își propune să alimenteze conturile Porsche cu banii șoferilor care nu-și permiteau sau nu doreau un SUV generos și se orientau spre segmentul SUV-urilor compacte. Iar în Statele Unite și China sunt mulți astfel de clienți. Așadar, Porsche introduce încă un vector de imagine puternic în gamă.

Și ca să vă demonstrez câtă încredere au nemții în noul model, haideți să vă spun câteva cifre: 500 milioane de euro investite în linia de producție din Leipzig, cu o producție anuală  estimată la 50.000 de unități.

Nemții au pregătit pentru piață trei versiuni ale modelului, toate dotate cu sistem inteligent de tracțiune integrală:

  • Macan S – V6 biturbo de 3.0 litri, 340 CP, 0 – 100 km/h în 5.4 secunde (5.2 secunde cu pachetul opțional Sport Chrono). Viteza maximă este de 254 km/h, iar valorile consumului mixt oscilează între 8.7 și 9.0 litri / 100 kilometri, cu emisii de CO2 între 204 și 212 g/km.
  • Macan S Diesel – propulsor V6 diesel de 3.0 litri, 258 CP, sprint 0 – 100 km/h în 6.3 secunde (6.1 cu Sport Chrono), viteza maximă 230 km/h. Consumul înregistrat este între 6.1 și 6.3 litri / 100 kilometri, iar emisiile variază între 159 și 164 g/km CO2.
  • Macan Turbo – V6 biturbo 3.6 litri, 400 CP, 0-100 km/h în 4.8 secunde (4.6 s Sport Chrono) și o viteză maximă de 266 km/h. Consumul gravitează în jurul valorilor 8.9 – 9.2 litri / 100 km, iar emisiile sunt între 208 și 216 g/km CO2.

Având în vedere că traducerea denumirii Macan în indoneziană înseamnă “tigru”, ne așteptăm ca micul SUV german să aibă o ținută de drum de invidiat. Pentru a afirma asta, ne-am bazat pe echiparea modelului, ce presupune ultima generație a sistemului PTM (Porsche Traction Management), o cutie de viteze PDK cu șapte trepte (Porsche Doppelkupplung), sau volan sport cu padele. Opțional, vă puteți comanda suspensie pneumatică, sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), tehnologia de iluminat Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) și Porsche Active Suspension Management (PASM), disponobil ca standard doar pe Macan Turbo.

Despre design exterior sau interior, nu are rost să discutăm, pentru că părerile-s împărțite. Noi credem că interiorul păcătuiește cu aspectul prea apropiat de restul gamei, în ciuda materialelor sau a design-ului foarte reușit. Iar la capitolul exterior, afirmăm cu mâna pe inimă că Macan seamănă cu rodul iubirii dintre un Cayenne și un 911.

În continuare vă lăsăm în compania galeriei foto de pe Facebook și așteptăm feedback-ul vostru cu privire la model.