Redefinirea performanţei: noile Porsche 911 Turbo şi 911 Turbo S

911 Turbo S und 911 Turbo S Cabriolet

Porsche se pregăteşte intens pentru începutul de an atunci când 911 Turbo şi 911 Turbo S îşi vor face apariţia în cadrul Salonului Auto Internaţional din America de Nord din ianuarie 2016. Ambele modele vor fi disponibile atât în varianta coupe cât şi în varianta decapotabilă şi sunt echipate cu motoare ce oferă cu 20 CP mai mult decât generaţia precedentă, design cu linii precise şi caracteristici îmbunătăţite. Motorul de 3.8 litri bi-turbo în 6 cilindri oferă acum 540 CP. Creşterea de putere este datorată unor modificări ale valvelor de admisie din chiulasă, noilor duze de injecţie şi presiunii mai mari de combustibil. 911 Turbo S dispune acum de 580 CP mulţumită noilor turbine cu compresoare mai mari. Pe lângă un cuplu mai mare Turbo S are de asemenea o plajă de turaţii crescută (7200 rpm în loc de 7000 rpm). Porsche este în continuare singurul producător auto care foloseşte turbine cu geometrie variabilă în motoarele pe benzină.

911 Turbo S

Noile motoare mai au şi o funcţie “dynamic boost” care îmbunătăţeşte răspunsul acceleraţiei în timpul condusului sportiv. Această funcţie menţine presiunea de încărcare în timpul schimbării de sarcină (când pedala acceleraţiei este eliberată pentru o perioadă scurtă). În consecinţă, motorul răspunde schimbărilor de acceleraţie practic fără nicio întârziere. Efectele acestei funcţii sunt pronunţate în special în modurile Sport şi Sport Plus.

911 Turbo S

911 Turbo S Coupe accelerează 0-100 km/h în 2.8 secunde, fiind cu 0.1 secunde mai rapid decât predecesorul său. Viteza maximă de 330 km/h a fost crescută cu 12 km/h. În timp ce 911 Turbo atinge 100 km/h în 2.9 secunde iar viteza maximă este de 320 km/h, cu 3 km/h mai mult decât generaţia anterioară.

911 Turbo S Cabriolet

Pe noile modele 911 Turbo vom regăsi şi o nouă funcţie standard: pachetul Sport Chrono. Acesta include noul volan GT sport (design adoptat de la modelul 918 Spyder) care vine echipat cu un comutator pentru unul dintre cele patru moduri de şofat disponibile: Normal, Sport, Sport Plus, sau Individual. Modul Individual permite şoferului să îşi configureze propriile setări ale autovehiculului în funcţie de preferinţele acestuia. O altă funcţie nouă din pachetul Sport Chrono o reprezintă butonul Sport Response. Acest buton setează motorul şi transmisia pentru a oferi cel mai bun răspuns. În timpul acestei acţiuni, vehiculul poate oferi o acceleraţie optimă pentru 20 de secunde, utilă de exemplu în timpul depăşirilor.

911 Turbo S Cabriolet

Sistemul Porsche Stability Management (PSM) de pe noile modele 911 Turbo vine acum cu o nouă funcţie: PSM Sport Mode. Atunci când acest buton este acţionat o dată, modul PSM Sport este activat (sistem ce este independent de modul de conducere ales). Acest mod permite şoferului să atace curbele strânse într-un stil cât mai agresiv, ajutând însă şoferul să menţină vehiculul stabil. Totuşi, pentru acei şoferi care ştiu ce fac în spatele volanului unui Porsche, sistemul PSM poate fi dezactivat total pentru a oferi şoferului o libertate totală.

Deşi cele două modele sunt maşini sport, nu uită totuşi şi de partea de confort, fiind disponibile opţiuni precum asistenţa la schimbarea benzii de rulare, echipată cu radar şi un sistem de ridicare pentru puntea faţă, care poate fi folosit pentru a creşte garda la sol în faţă cu 40 mm, la viteze mici.

911 Turbo S

Noua generaţie 911 Turbo vine cu numeroase îmbunătăţiri de design caracteristice modelelor Carrera, adăugând trăsăturile speciale ale lui 911 Turbo. Partea frontală a fost redesenată cu noi guri de admisie laterale şi lumini LED înguste cu dublu filament care scot în evidenţă latura sportivă a maşinii. Toate modelele sunt de asemenea echipate cu jante pe 20 de inci, cu diferenţe între roţile din faţă (9 J x 20) şi cele din spate (11,5 J x 20). Inspirându-se de pe modelele Carrera, noile mânere ale portierelor au fost redesenate pentru a oferi maşinii un aspect mai elegant. Partea din spate a fost de asemenea şi ea redesenată. Noile stopuri în trei dimensiuni oferă o iluminare ca o aură, familiară modelelor 911 Carrera. Gurile de evacuare din partea din spate, precum şi ţevile duble de eşapament au fost şi ele modificate.

911 Turbo Cabriolet

Cât despre dotările interioare putem spune că toate variantele 911 vor veni cu sistemul de infotainment PCM (cu navigare online). Sistemul include un ecran tactil de 7 inci care este perfect integrat în consola centrală ce oferă numeroase posibilităţi de conectare mulţumită modulului Connect Plus. Navigaţia poate accesa în timp real printr-o conexiune la internet informaţiile despre trafic. În plus, sistemul poate procesa inclusiv scrisul de mână. Pentru entuziaştii de muzică toate modelele sunt echipate standard cu sistemul audio Bose de 555 de watti cu 12 boxe şi un subwoofer activ. Opţional, poate veni cu sistemul audio Burmester de 821 de watti cu 12 boxe şi un subwoofer de 300 de watti. Totuşi, nu ştiu cine şi-ar dori un sistem audio atât de performant când sunetul motorului este singurul care contează într-o astfel de maşină.

2017_Turbo_S_9

Noile modele Porsche 911 Turbo pot fi comandate începând cu decembrie 2015, iar preţurile fără TVA sunt:

911 Turbo – 153.742 €

911 Turbo Cabriolet – 165.082 €

911 Turbo S – 178.279 €

911 Turbo S Cabriolet – 189.619 €