Renault-Nissan şi Daimler întăresc parteneriatul şi mai mult anul acesta

Relaţia dintre alianţa Renault-Nissan şi Daimler AG a crescut tot mai mult, împlinind 6 ani de parteneriat în 2015, au declarat liderii companiilor.Pressekonferenz Daimler_Renault_Nissan _IAA_2015

Carlos Ghosn, preşedinte şi CEO al alianţei a descris acest parteneriat ca fiind unul dintre cele mai productive din industia auto. “A accelerat lansarea pe piaţă a automobilelor şi a fost un avantaj strategic evident pentru fiecare partener.”, a declarat Ghosn. “Suntem încântaţi de această creştere semnificativă şi aşteptăm şi mai multe proiecte comune în viitor.”, a mai spus acesta.

Dieter Zetsche, preşedintele comisiei de management al Daimler şi al diviziei Auto Mercedes-Benz a afirmat şi el că “Odată cu începutul din 2010 al colaborării, proiectele noastre comune au oferit valoare pentru clienţii noştri din intreaga lume. În acest an am întărit şi mai mult colaborările şi am anunţat două mari noi proiecte. Lucrăm împreună atunci când ambele părţi au de câştigat şi intenţionăm să păstrăm lucrurile astfel.”

Printre obiectivele cheie atinse în 2015 amintim:

  • O uzină deţinută în parteneriat în Mexic care va produce următoarea generaţie de maşini premium compacte pentru Infiniti începând cu 2017 iar în 2018 va începe producţia şi pentru Mercedes-Benz. Nissan şi Daimler vor dezvolta automobilele împreună. Se estimează o producţie anuală de 230.000 de maşini până în 2020.
  • Dezvoltarea unei camionete pentru Mercedes-Benz aşa cum a fost anunţată în decursul acestui an. Viitoarea camionetă va împărţi unele dintre caracteristici cu noul Nissan NP300 însă va fi proiectată şi desenată de către Daimler pentru a satisface nevoile clienţilor din Europa, Australia, Africa de Sud şi America Latină. Deşi maşina va prezenta toate caracteristicile Mercedes-Benz, aceasta va fi produsă de către Nissan în uzina Renault din Cordoba, Argentina, împreună cu Nissan NP300 şi o camionetă Renault pentru America Latină. Aceste trei camionete vor fi de asemenea produse şi la uzina Nissan din Barcelona, Spania.
  • Lansarea lui Infiniti Q30. Această compactă premium conţine elemente ale arhitecturii grupului Daimler dar a fost proiectată în totalitate de către Infiniti pentru a răspunde cerinţelor clienţilor săi.
  • Versiuni electrice pentru Smart ForFour şi ForTwo. Aceste micuţe citadine sunt deja pe piaţă de aproape un an şi împreună cu Renault Twingo au împărţit o platformă comună. Totuşi, versiunile electrice vor ieşi pe piaţă spre sfârşitul anului 2016. Ambele maşini vor fi echipate cu un motor electric produs de către uzina Renault din Franţa, acelaşi motor folosit şi pe Renault Zoe. În schimb, bateria va fi produsă de către filiala Deutsche ACCUmotive a lui Daimler, din Kamenz, Germania.

Iniţial, când a fost lansat parteneriatul în aprilie 2010, scopul original al colaborării a fost limitat la trei proiecte. De atunci însă, numărul proiectelor comune a crescut la treisprezece, în Europa, Asia şi cele două Americi.