Tuesday, September 16, 2014
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Home » Feature » Amarok Ultimate, un pick-up mai arătos

Test Drive – BMW 435i xDrive M Sport

Acum ceva vreme am avut la test noul BMW seria 4 in versiunea sa diesel de 2 litri. Deşi ne-a fãcut plãcere sã-l conducem pe distanţe mari, iar pozele fotografului au devenit rapid virale, maşina ne-a dezamãgit puţin la dinamicã si performanţe. Cum BMW-ului nu îi stã bine criticat, am luat acum la test o versiune care promite sã corecteze toate greşelile primei: un motor extraordinar de 3 litri pe benzinã şi tracţiune integralã xDrive.

 

Eram deja convinşi cã noul coupe bavarez aratã genial, dar nu vãzusem pânã acum pachetul M. Spoilerele mai joase şi mai agresive dau acum o prestanţã aparte, de parcã maşina ar fi mers puţin la fitness. Totuşi, odatã cu acest câştig în lãţimea umerilor, ni se pare ca modelul a pierdut o parte din eleganţa mult mai discretului pachet “luxury”. Poate cã nu e neaparat un lucru rãu, poate cã inima hipertrofiatã de sub capotã are nevoie de un conţinãtor mai steroidizat.

Tot din cauza bombei ce-l propulseaza, acum Seria 4 are roti de 18 toli M si evacuare dublã pe spate, iar cromul a fost inlocuit cu detalii de un negru obraznic.

 

435i-ul este catapultat pe şosea de cãtre un motor pe benzinã de 3 litri şi 6 cilindri in linie turbo twin scroll ce dezvoltã nu mai puţin de 306 cai putere respectiv un cuplu de 400 de Nm. Toatã aceastã furie se transmite cãtre bitum prin intermediul unei cutii automate impecabile cu 8 trepte. Pentru ca niciun strop din performanţe sã nu se piardã, tracţiunea este asiguratã de sistemul xDrive, toate roţile participând la decimarea combustibilului la o ratã de 13 litri la sutã, chiar in condiţiile unui condus echilibrat intre pensionãresc si psihopat. Bineinteles, acceleraţia barbarã va întãrâta spiritul medieval in orice şofer, iar un traseu virajat de 200 de kilometri are toate şansele sã transforme in strigãt de luptã toţi cei 55 de litri din rezervor. E drept, nu ajutã prea mult nici evacuarea demenţialã sau faptul cã toţi spectatorii te indeamnã sã o calci la podea.

 

Dinamica acestui model este, aşa cum vã aşteptaţi, fãrã cusur. Atâta timp cât suspensiile, direcţia, motorul şi cutia rãmân în modul confort, maşina se comportã extrem de previzibil şi precis, iar şoferul acoperã sute de kilometri cu o uşurinţã demnã de companii aeriene. Imediat ce selectezi modul sport, motorul şi cutia devin mai evervescente, direcţia mai grea, iar suspensia trasmite absolut tot cãtre gluteusul anterior menţionatului şofer. Modul sport+ îţi aduce puţin amuzament odatã cu decuplarea parţialã a sistemelor de control ale tracţiunii şi apariţia micilor derapaje. Renunţarea la electronicã cu totul te va pune pe tine in faţa unei maşini extrem de vioaie şi câteodatã destul de greu de îmblânzit. Ne place puţinã adrenalinã la volan, dar în mâinile unui ins neexperimentat, maşina fãrã guvernante electronice poate deveni acut patologicã. Nu vreau sa fiu înteles greşit, dacã te pricepi in spatele colacului, este una dintre cele mai rapide metode de a parcurge distanţe, singura ei problemã e cã poate ridica in slãvi orgoliul şoferului, dar îl poate zdrobi spectaculos la prima greseala.

 

Dacã vine vorba despre dotãri, maşina oferã în standard suficientã tehnologie încât sã nu ai nevoie realmente de opţionle. Dacã totuşi vrei ca aceastã Serie 4 sã arate ca cea din test, sã te bucure aşa cum ne-a bucurat pe noi, va trebui sã cheltui în jur de 18.000 de euro pe dotãri extra. Nu vreau sa va spun despre lucruri banale precum senzori de ploaie şi luminã sau climã pe 2 zone. Nu, banii trebuie direcţionaţi cãtre cutia automatã sport cu padele la volan (obligatoriu!), cãtre volanul sport M, cãtre scaunele sport electrice încãlzite şi cu reglaj al suportului lateral. Nu ar fi rau sã alegi şi suspensiile active care schimbã duritatea amortizoarelor în funcţie de modul de rulare. Farurile LED adaptive cu fazã lungã inteligentã, capabilã sã punã participanţii la trafic în conuri de umbrã în aşa fel încât tu sã profiţi tot timpul de o iluminare exemplarã este de asemeni o dotare obligatorie, de neratat. Sistemul de navigaţie profesional, posibilitatea de a te conecta la internet sau sistemul audio HiFi te ajutã sã parcurgi mai uşor distanţe imense. Nu în ultimul rând, imaginea hologramã proiectatã pe parbriz (heads-up display) este mult mai mult decât un moft, este o dotare legatã de confort. Toate elementele sport sunt aduse de pachetul M, un pachet nepotrivit pentru unii, dar ca o mãnuşã pentru alţii.

 

Nicãieri în lista de opţionale nu eşti anunţat cã toate materialele de la interior sunt de o calitate sublimã, toate comenzile sunt aşezate intuitiv, cã nivelul rafinamentului nu lasã zgomote la interior, cu excepţia muzicii motorului şi a evacuãrii. Sincer, ne-am dat seama cã am gãsit o maşinã pentru care un simplu text este insuficient, aşa cã vã invit sã urmãriţi scurtul test video pe care l-a pregãtit fotograful nostru, Alexandru Nicuşor Matei.

 

Trebuie sã vã ofer şi informaţia legatã de preţ: cel al maşinii de bazã cu aceastã motorizare şi tracţiune integralã este de 52.948 de euro, în timp ce maşina din test ajunge la aproape 73.000 de euro. Din nou, dupã acest drum de 1500 de kilometri pe care am avut ocazia sã-l parcurgem în 3 zile, am impresia cã preţul este unul corect, iar cine spune cã maşina e prea scumpã trebuie neapãrat sã facã personal un test drive pentru a se convinge. BMW 435xi a urcat direct pe podiumul celor mai bune maşini pe care le-am condus de când testãm automobile.

Galerie Foto BMW 435i xDrive M Sport

Echipament foto oferit de yellowstore.ro.

Categories: BMW, Feature, Teste

Comments

  1. […] Auto123.ro test drives the new 2014 BMW 435xi. […]

  2. […] benutzt werden? Wie auch immer man persönlich zu dieser Frage steht, die jüngsten Fotos von auto23.ro stehen definitiv in scharfem Kontrast zu den üblichen Fotos perfekt gereinigter Fahrzeuge, in […]

  3. […] în ultima sãptãmânã a acesteia am recuperat şi am testat o decapotabilã. Dupã ce am lãudat astã iarnã seria 4 de la BMW, a venit rândul variantei cabrio sã ne cadã pe mâini. Asta am descoperit noi dupã un […]

  • PRIETENI

    YellowStore-Nikonsmall

    ONS4 Adevarul sigla black

  • ATENȚIE!

    © Materialele de tip multimedia (fotografii, videoclipuri) și text de pe acest site sunt protejate de Legea Drepturilor de Autor şi pot fi reproduse numai cu acordul scris al autorului. Încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală se pedepseşte conform Codului Penal.

  • Taguri populare

  • CATEGORII