Test Drive – Citroen C-Elysee

Nu mai miră pe nimeni că Loganul este, de ani buni, în topul preferințelor clienților români, dar și al celor străini când vine vorba de achiziția unei mașini, datorită raportului foarte bun calitate/preț. Însă, francezii de la Citroen și-au propus prin modelul C-Elysee să preia o parte din acest public, printr-un design mai atrăgător și ușor agresiv. Înainte de prezentarea propriu-zisă, vă recomand să nu vă urcați la volanul lui C-Elysee, după ce tocmai v-ați dat jos dintr-un BMW M235i, așa cum a făcut echipa Auto23 într-un roadtrip pe Transfăgărășan. Nu există termeni de comparație și veți avea tendința să fiți foarte critici cu o mașină decentă.

 

Revenind la ideea principală, Citroen C-Elysee este un sedan care se adresează familiștilor cu un buget limitat. Nu te dă pe spate, dar nu pot spune că trece chiar neobservat. Primul lucru care îți atrage atenția este grila frontală dominată de logoul Citroen supradimensionat, iar privită din lateral, ai senzația că este o mașină destul de compactă. Dacă lucrurile stau bine la exterior, avem cu totul altă poveste la interior: plastic, plastic și iar plastic și nelipsitul BUTON DE VOLUM, care nu e “de volum” și, de fapt, schimbă frecvențele radio. Știu, am făcut o obsesie din treaba asta, dar poate, în felul ăsta, îi determin pe băieții de la Citroen să schimbe ceva. Ca să nu mai spun că interiorul modelului pe care l-am testat noi era foarte uzat, iar butoanele care acționează geamurile electrice pe partea șoferului erau ușor desprinse din locașul lor.

Mașina indica 15.000 de kilometri la momentul la care am testat-o, dar parcă avea cel puțin 50.000. Nu știu dacă tratamentul celor de dinaintea noastră a fost brutal, dar ar fi destul de supărător să vezi că interiorul unei mașini se poate degrada după nici 20.000 de kilometri. În plus, la viteze mai mari (să zicem peste 70 km/oră) se aude un șuierat foarte enervant pe partea șoferului, iar soluția pentru izolarea fonică este să stai cu degetul agățat de chederul portierei. Înțeleg că e o mașină low-cost, dar nici chiar așa.

Butoanele pentru geamurile electrice nu sunt chiar la îndemână, fiind amplasate între consola centrală şi schimbătorul de viteze, iar cotiera faţă te incomodează când vrei să schimbi vitezele.Pe de altă parte, C-Elysee compensează prin spațiul generos din habitaclu, atât pentru cei din față cât și pentru cei de pe banchetă. De asemenea, portbagajul de 506 litri este foarte încăpător.

Motorul diesel de 1,6 litri și 92 cai putere își face conștiincios treaba, mai ales pe porțiunile în urcare, ținând cont că am avut un Tranfăgărășan de parcurs. Este o motorizare mai mult decât decentă pentru cei care nu conduc agresiv, iar consumul mixt de aproximativ 5 litri la o sută de kilometri este încă un aspect pozitiv. Hai că nu e o mașină rea, nu-i așa? Se descurcă destul de bine în traficul din București, are o suspensie suficient de moale pentru o călătorie confortabilă, dar să nu vă treacă prin cap să conduceți prea sportiv dacă țineți la integritatea voastră fizică.

C-Elysee nu vine cu niciun fel de inovație tehnologică și nici nu puteam să ne așteptăm la așa ceva având în vedere publicul pe care îl țintește. Sistemul de climatizare este ok, iar cel audio de asemenea, dacă nu dai volumul prea tare. Din păcate, nu prea vine cu multe dotări opționale, ceea ce constituie un dezavantaj față de Logan, care poate fi echipat cu ecran tactil și cu navigație.

Citroen C-Elysee este o variantă viabilă pentru familiile care doresc să-și achiziționeze o berlină decentă cu care să plece în concediu. Dacă nu ești foarte pretențios, nu te va dezamăgi, dar sub nicio formă nu este un rival pentru Logan.

 

Galerie foto Citroen C-Elysee