Test Drive – Hyundai i20

Cu puţin timp în urmă am avut la test noul Hyundai i20, maşină mult lăudată datorită design-ului proiectat în cadrul Centrului European de Design din Rüsselsheim, Germania. Recunoaştem că nu am fost impresionaţi de roadele strădaniei celor care au desenat maşina, dar nici nu avem ce reproşa în această privinţă. Micuţa asta a fost creată pentru a popula flotele firmelor, alături de surorile ei la fel de conformiste.

 

Cu dorinţa de a experimenta puţin din viaţa de corporatist, am plecat într-un „team building” cu noua noastră „maşina de serviciu”. Am ales să mergem pâna la Galaţi, însă nu am intrat pe autostradă, simţind faptul că maşina asta nu ar aparţine acestui peisaj. Mergând pe „drumul vechi de mare” am constat cu uimire că maşina aste este foarte confortabilă la viteze decente, deloc zgomotoasă, mai rafinată decât un Seat Ibiza, aş putea spune, desi e dureroasă această afirmaţie.

 

La exterior, aşa cum am mai spus, micuţa coreeană nu iese în evidenţa. Liniile fluide, fine par a fi create special pentru a putea fi colantate cu siglele şi bannerele companiilor care vor achiziţiona un numar important de i20-uri. Partea frontală a căpătat parca un aer impunator deorece grila a fost redesenată, aceasta având o formă hexagonală cu interior de tip „fagure”. Dacă la lumina zilei maşina asta nu depăşeşte normele clasicului, noaptea poate căpata o alură mai interesantă datorită tehnologiei LED de care beneficiază, atât la nivelul farurilor dinamice, cât şi la nivelul stopurilor.

 

Interiorul se vrea a fi „versatil şi rafinat” şi suntem de acord cu acestea, mai ales dacă facem comparaţie cu  VW Polo sau Seat Ibiza. Producătorii spun că pasagerii dispun de spaţiu suplimentar atât la cap, cât şi la picioare şi umeri, însă noi nu am remarcat o diferenţă semnificantă faţă de modelele mai sus menţionate. Să fie, poate, ceva mai mult spaţiu decât la modelul precedent i20.

 

Ne-a placut interiorul elegant. In ciuda preţului foarte accesibil al maşinii, materialele par a fi de bună calitate, sunt placute la atingere şi imbinate în linii fine. Îti poti personaliza habitaclul alegând una dintre cele patru culori disponibile pentru interior: Comfort Gray, Grey Blue, Elegant Beige, Cappuccino (culoarea prezentă pe modelul testat de noi). Nu ne-a placut faptul că nu este disponibil niciun fel de sistem de navigatie. Singura modalitate prin care ai putea beneficia de un GPS este achizitionarea, din lista de opţionale, a unui dispozitiv special de încarcare a telefonului mobil situat deasupra planşei de bord. Astfel, utilizezi sistemul de navigaţie prin satelit, folosindu-ti propriul telefon. Noi credem ca e inutil, poti face asta şi cu un banal încarcător auto. Iţi poti conecta, însa, telefonul prin Bluetooth direct la sistemul audio pentru convorbiri telefonice sau muzică.

 

Dacă tot am pomenit de sistemul audio, ar fi de menţionat că acesta vine în două variante: Radio + MP3 + RDS + AUX + USB (2 difuzoare) şi RadioCD + MP3 + RDS + AUX + USB (2 difuzoare) + 2 tweetere (prezent pe modelul testat). Poţi alege între 3 variante de echipare: Comfort, Highway şi Black Line. Ultimele doua dispun de comenzi pe volan (audio, pilot automat, Bluetooth), dar şi de varianta mai bună a sistemului audio. Modelul testat de noi nu a avut Pachetul Black Line, dar nici nu i-am simţit lipsa, singurele diferente dintre acesta şi Highway (cel prezent pe maşina noastră) fiind bandourile laterale de culoare neagră, geamurile din spate şi luneta fumurii, carcasele oglinzilor exterioare de culoare neagră şi inscripţia “Black Line” de pe hayon.

 

Nu vei duce lipsa siguranţei în noul Hyundai i20. Chiar daca este o maşină mititică la un preţ bun, te vei bucura de Sistemul de asistenţă la pornirea din pantă, Sistemul de control electronic al stabilităţii (ESC) şi de Sistemul de management al stabilităţii vehiculului (VSM). Vei şti când ai depăsit banda de mers cu ajutorul Sistemului de avertizare a depăşirii involuntare a benzii de rulare. În caz de coliziune, vei fi protejat de 6 airbag-uri (două forontale, doua laterale şi două de tip cortină). Pe toatã durata rulãrii vei fi informat cu privire la starea presiunii din pneuri cu ajutorul sistemului de monitorizarea a acesteia.

 

Plaja motorizărilor nu este largă. Aşa cum era de asteptat de la o maşină din această clasă, poţi alege între motorul 1.25 (MPi) pe benzină, care dezvoltă 84 CP la 6000 rpm şi oferă un cuplu maxim de 121 Nm la 4000 rpm (motorizare prezentă şi pe maşina testată de noi) sau motorul 1.1 (U2) pe motorină care dezvoltă 75 CP, oferind un cuplu maxim de 179 Nm la 1750-2500 rpm. Consumul declarat este de 6.6 mediu, 5.1 urban şi 4.2 extraurban. Semnalăm, cu această ocazie, o greşeală în broşura celor de la Hyundai, consumul urban neavând cum sa fie mai mic decât cel mediu. In fine, vom elucida misterul spunând că noi am înregistrat un consum mediu de 7.5 litri pentru fiecare sutã de kilometri.

 

Spuneam mai devreme că noul i20 se laudă cu spaţiul generos oferit pasagerilor. Ei bine, şi portbagajul este spaţios, punându-ne la dispozitie 301 litri pentru a ne transporta bagajele necesare unui team building de doua zile pentru doua persoane.

 

V-am tot spus că preţul maşinii este unul accesibil, chiar aşa e. Se pleacă de la 13.210 euro pentru varianta de echipare Confort cu motorul pe benzină, ajungându-se la preţul de 15.318 euro pentru varinata Black Line, aceeasi motorizare. De precizat ar fi că motorul 1.1 CRDi DPF M/T 5DR vine numai în varinata de echipare Confort, la preţul de 14.822 euro. Noi am testat varianta Highway cu motorizarea 1.25 84 CP  pe benzină, cutie de viteze manuală pentru care trebuie să scoateţi din buzunar 15.194 euro. Dacă tot nu vi se pare un preţ bun, aflaţi că, în perioada asta, cei de la Hyundai au o ofertă care vã ajută să economisiţi aproximativ 2.000 euro pentru oricare dintre variantele de i20 pe care o vei alege.

 

Dupa timpul petrecut în această masină, am ajuns la concluzia că este perfectă pentru companii, dar şi ca maşină personală, dacă nu ai mari pretenţii sau efectiv nu ai un buget generos. Bogdan aseamăna achizitionarea acestei maşini cu cea a unui cuptor cu microunde: îl cumperi pentru că încalzeste mâncarea/te duce din A în B, are grill/are clima. Poate are dreptate, însă eu nu as fi atat de rea în ceea ce priveste micul i20. La urma urmei, conduc o Ibiza pentru care Hyundai i20 este o varianta marginal mai bunã.

Galerie Foto Hyundai i20

Comments

  1. […] sã-ţi priveşti maşina ca pe un prieten, nu ca pe un cuptor cu microunde (vezi VW Passat sau Hyundai i20), tipul de maşinã care îţi aduce zâmbetul pe faţã într-un mod bezmetic, dar familist. Ce […]