Test drive – Opel Tigra

De fiecare datã când luãm o maşinã la test, primul lucru pe care îl facem este sã o spãlãm bine , bine. Sãptãmâna asta am vrut sã arãtãm cã existã o decapotabilã micã pe care o pot conduce şi masculii, fãrã a se simţi castraţi; şi pentru cã nu ţin ca automobilul cu care circul prin Bucureşti sã fie imaculat, am decis sã las frunzele şi jegul aferent capitalei acolo unde ar sta daca asta ar fi maşina mea.

Bine, nu am rezistat sã nu luãm şi versiunea extraordinar de roşie şi drãgãlaşã pentru a satisface şi publicul feminin; în consecinţã avem pentru prima datã un test cu douã exemplare: Opel Tigra 1.4 negru-murdar masculin şi Opel Tigra roşu-foc (nu conteazã motorizarea, posesoarei nu-i pasã, de ce ne-ar pãsa nouă?!


Fãrã efect WOW, nu vrem azi!
O zi de toamnã vrednicã de opera lui Bacovia, cu temperaturi “înainte de Hristos”, cu o presiune atmosfericã ce pune beţe în roate şi celor mai puţin meteosensibili… nu tocmai cea mai bunã pentru a testa o decapotabilã. Totuşi, dacã ar fi fost frumos şi însorit, aş fi zis cu siguranţã cã automobilul este extraordinar, ne-am bronzat cu toţii şi viaţa e bunã!

Astfel, revenind, frig, oameni cu paltoane, şi un singur dement cu o decapotabilã deschisã. E posibil ca mititelul Opel sã atragã priviri, dar de data asta nu din pricina designului sãu, ci pentru ca lumea s-ar întreba ce fel de pacient a fugit şi de unde.

Altfel, maşina este discretã, cu acoperisul metalic sus sau retractat, nu ieşi în evidenţã, ceea ce înseamnã cã tu te vei putea bucura fãrã ca vreun mioritic Dorel sã arunce glume de autobazã spre tine. Tigra seamãnã relativ cu fratele mai mare şi mult mai potent, Opel GT, deci este singura reprezentantã a clasei care are trãsãturi masculine.

Dacã ai pune un Peugeot 206/207 CC sau Nissan Micra C+C lângã concurentul german, ai înţelege despre ce vorbesc. O altã variantã ar fi Mini Cabrio, dar am impresia cã dacã nu ţi-ai asorta poşeta şi freza, acea maşinã pur şi simplu nu s-ar descuia în faţa ta, simţindu-se jignitã.

Motor / Transmisie

Modelul pe care am avut ocazia sã-l conduc avea motorizarea de 1.4 benzinã si 88 de cai. Nu vei rupe gura târgului cu aşa ceva, dar se potriveşte de minune cu imaginea discretã pe care s-a axat Opel. Ok, nu vei putea sã faci depãşiri în lanţ, dar nu vei avea nici un fel de probleme în a depãşi maşinã cu maşinã; în plus, motorul este suficient de economic încât sã poţi folosi intreaga plajã de turaţii fãrã ca buzunarul sã plângã.

Cutia cu 5 rapoarte îşi face treaba şi nimic mai mult: este precisă, are cursã scurtã şi este o placere sincerã sã o foloseşti. Nici zgomotul fãcut de motor nici evacuarea nu te îmbie la cine ştie ce condus sportiv, dar nu sunt supãrãtoare nici la 2000, nici la 6000 de ture.

Ținuta de drum
Avem de a face cu un Opel Corsa model vechi cu acoperişul tãiat, apoi “bestia” este ranforsatã şi suspensia este întãritã. Dupã cum am spus şi când am testat Corsa, maşinuţa se comportã foarte bine. Tigra este puţin mai joasã, relativ mai latã, mai scurtã si mai ușoarã; astfel, se conduce ca o maşinã din segmentul superior, este aparent mai stabilã şi mai puternicã.

Totuşi, existã o oarecare flexie a şasiului, dar nu vei observa acest lucru decât la limitã. Oricum nu te vei gãsi deseori la viteze care sã-ţi provoace teamã pentru cã dacã mergi cu plafonul coborât te vâjâie vântul la peste 80 de kilometri la orã.

Confort şi jucãrii
Principala jucãrie este acoperişul metalic care se ascunde sub capacul portbagajului. Opel nu s-a jucat cu potenţialii cumpãrãtori, nu a zis cã Tigra este un 2+2 precum concurenţa, ci a adoptat statutul de “mini-roadster”: 2 locuri şi atât!

Sincer, o mişcare demnã de respect, oricum nimeni nu încape in spatele unui 207CC. Renunţând la bancheta spate, Tigra dispune de un VAST raft în locul acesteia cu un volum de circa 150 de litri. Portbagajul este imens cu acoperişul sus, rãmânând decent şi dupã coborârea acestuia (mult mai mare decât mã asteptam, încap lejer 2 trolere medii).

Celelalte dotãri ale maşinii nu impresioneazã…. Ba da, scaunele încãlzite! Au fost geniale! Automobilul dispune de aer condiţionat, cd-player (fãrã mp3 sau AUX…), computer de bord cu toate datele esenţiale, lumini de ceaţã la ambele capete şi piele pe volan, schimbătorul de viteze, frâna de mânã şi cotierã, dar şi o mare cantitate de PLASTIC!!! De acord, nu pãcãne, nu scârţie, dar, Doamne ce de plastic!!

Concluzii
Opel nu mai produce acest automobil de câţiva ani, dar asta înseamnã cã tu poţi cumpãra un model binişor echipat, unisex, fãrã pretenţii, fãrã fiţe, la un preţ care începe de la 4500 de euro!! Nu-ţi face griji, maşina împarte 90% din piese cu Corsa si Astra, în cazul improbabil în care se va strica ceva, nu va fi capãt de ţarã.

Dacã reuşeşti sã gãseşti una neagrã sau gri, chiar şi ca bãrbat o poţi conduce fãrã a lãsa vreo impresie greşitã despre orientarea ta sexuala sau despre faptul cã ai ajuns la acea vârstã la care ai nvoie disperatã de o decapotabilã. Nu poţi considera Tigra ca fiind o maşinã care sã le facã pe toate, dar dacã prietenii tãi au maşini cu mai multe locuri şi sunt dispuşi sã te ia şi pe tine dacă situaţia impune, asta înseamnã cã ţie îţi sunt suficiente cele 2 din Opel, şi deci o vei putea conduce zilnic.

Galerie foto: