Test drive – Peugeot 308 CC

Dacã tot a venit toamna peste România, zic cã e cazul sã vã prezint un test cu o maşinã numai bunã pentru varã şi temperaturi de peste 20 de grade Celsius, macar aşa sã ne încãlzim dacã RADET considerã în continuare cã suntem în toiul caniculei iar cãldura din calorifere reprezintã un lux. Vã fac cunoştinţã cu primul cabrio cu 4 locuri care ne-a picat pe mânã, Peugeot 308 CC.

 

Designul maşinii se adreseazã ambelor sexe,maşina  este destul de “frumuşicã” pentru doamne şi domnişoare şi destul de agrsivã pentru puştani sau bãrbaţi în vacanţã (îmi pare rãu, dar refuz sã cred cã vreun bãrbat din lumea realã şi-ar cumpãra automobilul ãsta pentru viaţa cotidianã). Faţa este aproape identicã cu fratele Peugeot 308 mai bãtrân, pãstrând gura imensã de aerisire. Singura diferenţã notabilã este plasarea parbrizului, care acum ajunge pânã aproape deasupra capului şoferului. Lateralul aratã binişor cu acoperişul coborât, linia ascendentã de la nivelul geamurilor dimpreunã cu portbagajul desenat decent dau o tentã elegantã modelului. Treaba asta se terminã când ridici plafonul. Atât Opel cât şi Renault au modele mai atrãgãtoare decât Peugeot. Roţile de 17 ţoli se chinuie sã recupereze, dar în spate, chiar şi aceastã dimensiune de jantã pare minusculã. Derriere-ul franţuzoaicei aduce aminte de sportiva RCZ, dar difuzorul fals din spoiler este cam prea pretenţios pentru ce face maşina asta. Per total, este o decapotabilã în care s-ar putea sã nu fii remarcat (lucru nu neapãrat rãu!!)

 

Motorul care însufelţeşte modelul testat este unul de 1.6 litri benzinã turbo în 4 cilindrii ce dezvoltã 156 de cai cuplat la o cutie manualã cu 6 trepte. Având în vedere cã maşina ia în greutate în jur de 150 de kilograme faţã de hatchback, propulsorul poate pãrea mititel, dar credeţi-mã pe cuvânt, este suficient pentru ce poate şasiul: acceleraţia este liniarã şi “mãtãsoasã” iar sunetul este surprinzãtor de plãcut. Oricum, ţi-ai cumpãrat maşina asta ca sã mergi decapotat, deci nu vei depãşi prea des 120 de kilometrii la orã, vitezã la care vei ajunge într-un ritm decent iar la care consumul nu va sãri de 6.5 litri la 100 în afara oraşului în treapta a 6-a. Cutia de viteze este etajatã destul de plãcut, primele 3 trepte fiind scurte, urmãtoarele 3 fiind de consum (luuuungi tare). Levierul în sine are în sfârşit o mişcare precisã, a dispãrut senzaţie de fãcãleţ şi ceaun de pe Peugeot 208, 2008 sau 301.

 

Dinamica automobilului poate fi descrisã ca 90% din cea a hatchback-ului, iar pentru cã vorbim de 308, asta înseamnã cã s-ar putea sã te surprindã. A nu se înţelege cã ai de a face cu un roadster precum BMW Z4, dar şasiul este suficient de rigid pentru ca tu sã te bucuri de un drum virajat. Totuşi, dacã forţezi maşina, aceasta va incepe sã se îndoaie sub tine (literalmente) iar elementele decorative de la interior vor începe sã trozneascã. Nu e un comportament surprinzãtor pentru un cabrio cu 4 locuri, toate au defectul ãsta. Dacã pãstrezi plafonul coborât, e mai greu de sesizat acest element, dar imediat ce-l ridici l şi abordezi viraje în stil WRC, trosnesc mult prea multe piese iar tu nu vei mai şti sigur dacã nu cumva se va şi rupe maşina. Un alt detaliu extrem de enervant este imposibilitatea de a decupla controlul tracţiunii (chiar şi cu el decuplat, dacã maşina simte vreo urmã de sub sau supravirare, sistemul intervine pentru a te readuce pe traiectorie). Concluzia ce trebuie trasã de aici este cã va fi necesar sã laşi mai moale piciorul stâng, sã te bucuri de soare şi de confort.

Ambientul interior este clasicul Peugeot 308, foarte simplu, foarte pragmatic şi foarte ergonomic. Dotarea de bazã a maşinii aduce toate dotãrile de bun simţ, de la MP3 player cu Bluetooth pânã la climã pe 2 zone sau pilot automat senzori de ploaie şi luminã, încãlzire în scaune sau acoperiş metalic ce se retrage în 20 de secunde. Dacã îţi doreşti şi ventilatoare cu aer cald în scaune, tapiţerie din piele sau navigaţie, îndreaptã-te cãtre dotarea de top. Problema aici este preţul: în dotarea mai “ieftinã”, maşina costã 28.700 de euro, în timp ce versiunea de top te duce la 31.100 de euro, multicel pentru un automobil care ştie sã facã un singur lucru foarte bine, iar la restul examenelor trece cu “suficient”.

 

Dacã eşti tipul de om care apreciazã mai mult confortul decât sportivitatea, compania a 3 prieteni în loc de unul singur, iar mama te-a învãţat sã îţi faci bagajele foarte eficient (portbagajul devine claustrofobic cu plafonul coborât; chiar dacã este printre cele mai mari din clasã, în lumea realã nu îţi vor încãpea mai mult de 2 trolere mici), atunci Peugeot 308 CC poate fi maşina pentru tine. Atâta timp cât pãstrezi o vitezã decentã vântul nu te va supãra nici pe tine, nici pe ai tãi pasageri, clima va face faţã chiar şi cu plafonul coborât atât la 35 de grade cât şi la 15, iar maşina asta te va duce relaxat cãtre destinaţie. Cât despre noi… noi am încercat şi o altã maşinã care te expune intemperiilor, v-o prezentãm sãptãmâna viitoare.

Galerie foto Peugeot 308 CC

Comments

  1. […] testat vechiul model 308 atât în varianta hatch, cât şi în varianta cabrio, ambele exemplare bucurându-se şi bucurându-te cu un desen frumuşel. Totuşi, gura aia mare de […]