Test Drive – Renault Captur

Sãptãmâna asta am avut la test o maşinã ce se vrea rãspun la “Vreau ceva de familie, dar micã. Sã sarã bordurile în oraş, dar sã nu fie SUV. Aş prefera sã fie încãpãtoare, dar uşor de parcat, cu un portbagaj cât mai mare. Da, aş vrea sã mã invidieze vecinii!”. Pentru cã producãtorul nu avea în gamã niciun model care sã rãspundã acestor puţine cerinţe, Renault a adus pe piaţã Captur, iar noi vi-l prezentãm în dotarea de top Dynamique.

 

Ca şi design, maşina asta se bate cu exemplare brãzdate de unghiuri (Peugeot 2008) sau coafate cu bucle şi forme rotunde (Nissan Juke), singurul rival relativ banl fiind Opel Mokka. Renault rãmãsese în urmã puţin în acest segment, aşa cã au luat cel mai arãtos Clio din hangar, l-au ferchezuit cu nişte suspensii mai înalte, au aplicat un filtru de mãrire 110%  şi POC! Habemus Captur! Micul franţuz are şi câteva elemente de maturitate de la tãticul Koleos, dar nimic ce nu poate fi compensat de roţile portocalii de 17 ţoli sau de plafonul de nuanţã diferitã de cea a caroseriei. Dacã vrei sã duci invidia vecinilor pânã la gradul în care ei sã se întrebe “ce-o fi fost în capul lui?”, poţi comanda diverse tatuaje aplicabile pe exoschelet, iar la interior ai de ales între mai multe nuanţe ale bordului şi ale tapiţeriei. Maşina asta aduce cumva cu un adolescent foarte extrovertit şi foarte vopsit în cap.

 

Motorul de sub capotã este un hamster turb(in)at de 1,2 litri în 4 cilindrii ce oferã o putere de 120 de cai respectiv un cuplu motor demn de un propulsor diesel. FURIA este transmisã cãtre puntea faţã prin intermediul unei cutii automate cu dublu ambreiaj cu 6 trepte luatã direct de pe Clio RS. Combinaţia asta face celelalte motorizãri redundante, e pur şi simplu perfectã pentru Captur: economicã, silenţioasã şi domoalã atunci când merge mama cu copii de dimineaţã la şcoalã saaaau extrem de fâşneaţã în momentul în care tata pleacã la o promenadã cu bãieţii. Consumul este unul decent iar rafinamentul te va convinge de fiecare datã cã ai fãcut alegerea bunã când n-ai pus “X” pe motorul diesel.

 

Pe şosea, Captur se comportã exact ca un Clio pe picioroange: oraşul, cu ale sale hopuri şi linii de tramvai devine un loc de joacã, kilometrii de autostradã trec uşor, fãrã evenimente, iar drumurile naţionale virajate îţi vor aduce clasicul zâmbet tâmp pe faţã. Automobilul se desfãşoarã pe viraje cu entuziasm şi ruliu delicios, subvireazã la limitã, dar permite şi datul în spectacol prin supravirare. A nu se înţelege greşit, toatã distracţia asta se întâmplã la viteze legale (!!!), este extrem de uşor de anticipat şi controlat, iar amicul nostru cu stemã şi girofar nu va avea ce sã-ţi reproşeze.

 

Interiorul este pe lângã pastelat şi foarte funcţional: poţi transporta lejer 4 pasageri adulţi, bancheta spate se poate mişca pentru a oferi fie mai mult loc pentru picioarele amicilor sau pentru bagajele lor din portbagaj, în timp ce torpedoul ce se deschide asemeni unui sertar de dulap are un volum uşor mai mare decât un portbagaj de Toyota IQ. Apoi, toate materialele sugereazã calitate şi o oarecare rezistenţã (puţin probabil penru o maşinã franţuzeascã), într-atât încât m-aş hazarda sã afirm cã un şcolar isteţ de vreo 7 ani va avea nvoie de cel puţin 15 minute pentru a strica ceva. Pentru timpi mai buni de atât va trebui sã vã adresaţi Armatei Române cu privire la un test-drive cu TAB-uri, şi nici acolo nu cred cã piesele interiorului vor face faţã “cuminţeniei” specifice vârstei 7 ani.

 

Revenind la Captur, sistemul R-Link cu a sa multitudine de aplicaţii te va ţine ocupat în orele petrecute vitejeşte în ambuteiaje. Când vei scãpa de ambuteiaje, sintetizatorul de sunet îţi va simula un V6 la interior iar tu vei chinuii fãrã milã hamsterul de sub capotã chiar şi numai pentru zgomot. Pe lângã toate aceste dotãri mai aparte, ai tot dreptul şi la climã, senzori de ploaie şi luminã, sistem audio şi navigaţie ce se pot conecta prin Bluetooth, AUX şi USB la toate smart-tabletele-ipod pe care eşti capabil sã le deţii, faruri de ceaţã sau jante de aluminiu.

 

Chiar dacã este un model ce nu beneficiazã de tracţiune 4X4, Captur te îndeamnã sã apuci potecile de lângã şosea, sã gãseşti nişte gropi cât mai mari pe care sã le abordezi în sunet sintetic de V6 în timp ce toatã familia şi bagajele lor se zbenguie pe lângã tine. De acord, nu este la fel de rafinatã sau la fel de frumoasã precum Peugeot 2008 şi nici nu va putea concura cu Juke sau Mokka la dinamicã, dar dacã eu aş avea 19.000 de euro mâine (preţ pornire 12.900 euro), asta este maşina pe care a-ş cumpãra-o din clasã.

 

Galerie foto Renault Captur

Aparatura foto oferită de www.yellowstore.ro.

Comments

  1. […] Cui se adreseazã Clio Estate? Celor care nu au avut rãbdare pentru a-şi cumpãra un Renault Captur. […]