Test Drive – Renault Clio GT-Line Pack

Pentru că sezonul estival a venit peste noi, iar asfaltul încins din Capitală nu este tocmai prietenos în această perioadă, am fost nevoiți să „evadăm din pluton”, așa cum ar spune împătimiții ciclismului sau ai Turului Franței. N-am stat prea mult pe gânduri, iar ideea plecării la mare a venit aproape instantaneu. Partener de călătorie a fost, de această dată, un Renault Clio în echipare de top, cu pachet GT Line.

În ceea ce privește aspectul, trebuie să spun că modelul GT Line arată chiar bine, pe alocuri foarte bine. Însă, pe mine mă deranjează destul de mult dimensiunea exagerat de mare a blocurilor optice și a siglei Renault. Nu știu de ce francezii au simțit nevoia să iasă atât de mult în evidență cu partea frontală a mașinii, lucru valabil pentru toate modelele lor din noua generație. Contribuie la sportivitate și agresivitate, ce-i drept, dar parcă e puțin prea mult. În fine, cel mai probabil că Renault a avut o idee pe care s-a bazat când au elaborat strategia de design.

În linii mari, francezii au reușit să facă o mașină atrăgătoare și, în același timp, deloc stridentă. Tot la exterior, să mai spunem că, prin pachetul GT Line, Clio se diferențiază de un Clio standard și are un plus de sportivitate așa cum are, de exemplu, un Clio RS. Pachetul pe care l-am amintit cuprinde un spoiler față sport cu LED-uri integrate, jante de 17 inci, ornament cromat pentru eșapament, sau inserții laterale și praguri specifice diviziei sport de la Renault.

Dacă la exterior stă bine, per total, nu același lucru putem să spunem despre motorizarea pe care am testat-o la Clio GT Line. Propulsorul de 1,5 litri dCi și 90 de cai, ajutat de o cutie automată cu dublu ambreiaj în șase trepte, a fost un pic prea leneș și noi credem că s-ar fi descurcat mai bine în tandem cu o transmisie manuală.Însă, dacă e să ne raportăm la concurență, și rivalii ei sunt cam tot pe acolo. Nu este o mare diferență. Cred că un motor pe benzină ar fi fost mai potrivit pentru această cutie. Totuși, consumul de 6 litri la suta de kilometri pe care l-am obținut este foarte bun în condițiile în care am filmat și am făcut fotografiile cu mașina pornită. În oraș a consumat 6 litri, în timp ce pe autostradă, la 120 km/h, consumul a fost de vreo 4 litri, destul de economic, zicem noi.

La interior, pachetul GT line nu aduce foarte multe elemente în plus față de generația anterioară. Însă, materialele din acest model sunt destul de plăcute dacă ne raportăm la preț. O problemă aș ridica aici, referitor la “plasticele” lucioase de pe volan sau din alte zone ale bordului. Nu știu de unde a pornit trendul cu plasticul care a fost preluat nu numai de Renault, ci și de alți producători la nivel mondial. Poate că li se pare că adaugă o notă de eleganță, dar să vedeți ce “elegant” vă exprimați după ce atingeți un plastic de pe volan care s-a încins după o zi de stat în soare.

Poziția la volan este destul de confortabilă, însă scaunele pot deveni obositoare dacă trebuie să faci drumuri mai lungi de câteva ore. Totuși, direcția este destul de precisă și răspunde bine la comenzi, iar șasiul, chiar dacă nu este prea sportiv, îți oferă o senzație plăcută când conduci.

Ca dotări avem cam tot ce ne putem dori, ținând cont că acest model beneficiază de pachetul de top Dynamique. Astfel, menționăm aici climatizarea automată, cruise control, conectivitate usb auxiliar bluetooth, senzori de lumină, senzori de ploaie, limitator de viteză, daaar și un plafon panoramic din sticlă. Vă spuneam mai devreme că motorul este cam leneș. Nici o problemă. Renault a găsit soluția prin sistemul R-Link. Dacă motorul nu poate, te ajutăm ei cu boxele. Poți să auzi un motor de V6, chiar dacă tu rulezi cu 60 km/h.

Ca o concluzie, Renault Clio GT Line arată bine, merge bine, nu este cu nimic mai prejos decât rivalii din segmentul său, iar prețul de circa 18.000 de euro te-ar putea convinge să o cumperi și să mergi cu ea la mare în fiecare vară.

 

Galerie foto Renault Clio GT-Line

Autor: Petre Barac